Direktlänk till inlägg 6 mars 2011

Mat mat mat å mera mat.. :P

Av Ida Söderblom - 6 mars 2011 09:17

uuuh.. jag är inte van att kliva upp på morgonen ;) men nu äre bara masa sig ur sängen när klockan ringer kl 8 och börja peta i sig frukosten.. sagt  gjort, har fått i mig både fruksost och morgonmedicinerna.. :)

men nu äre bara 1 timme kvar till mellanmål igen.. haha..


annars vet jag inte riktigt vad som händer idag.. fint väder, så jag ska bege mig ut på en promenix iaf.. :)


gjorde en thaisoppa igår som jag ska provsmaka idag till lunch, tyvärr så tycker jag den luktar helevete :P

men både mammi och Eriik säger att den är god, så jag får väl smaka..


keldas färdiga fisk&skaldjurssoppa klarade jag bara av att äta 1 mål igår, när jag skulle ta de till middag så fick jag bara i mig halva.. tycker den enbart smakar lakrits.. men den innehåller ju fänkål, så jag antar att det är därför.. är det någon annan där ute som är gbp-opererad som har fått "starkare" smaklökar efteråt?

eller så kanske det beror på att jag ätit diet i 6 veckor innan..

jaja, bara kämpa vidare! :)

pusspuss

 
 
Joanna

Joanna

6 mars 2011 12:10

Jag upplever helt andra smaker nu efter operationen. Ingenting smakar som det gjorde förut. Och i och med att man tuggar mycket nogrannare nu så känner man nog många fler smaker än man gjorde tidigare. Men allt smakar mer, och annorlunda än tidigare. Och det vet jag flera andra som gjort operationen som också tycker.

Hur går det för dig annars då? Hur känns det att nu vara på "andra sidan"? :)

Lycka till i fortsättningen!
/ Joanna

http://Kiikop.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

6 mars 2011 12:13

kan tänka mig att man känner mer smaker när man tuggar sönder helt, men soppa tuggar man ju som inte ;) inte jag iaf.. haha.. men skönt att höra att det inte bara är jag som upplever skillnad på smaken..

Jo, det känns bra! :) men jag har nog inte riktigt fattat det ännu.. haha.. tycker att jag mår oförskämt bra för att vara nyopererad ;)

 
Annci

Annci

7 mars 2011 08:28

Jag känner åxå smaker på ett helt annat sätt. Och vissa saker som jag gillade innan kan jag bara inte äta nu.

Men jag tror att så här direkt efter din 6 veckor långa "plåga" så har det nog med det att göra. För jag tvivlar på att smaklökarna ändrat sig så snart efter. Men det är bara min egen amatör-diagnos.

http://www.hultstrom.nu

 
Julie

Julie

8 mars 2011 00:25

Jag fick verkligen känsligare smaklökar och kände lukter mycket starkare också, men det har avtagit faktiskt.. Kämpa på :)

http://www.juliette.bloggie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards