Alla inlägg under juli 2011

Av Ida Söderblom - 27 juli 2011 13:36

blää.. idag är en sån där dag då jag skulle kunna sova bort hela dagen.. jag känner verkligen inte för nå! :( saknar Erik ofattbart mycket just nu.. det är jobbigt, men det måste gå.. jag försöker verkligen.. 


men har iaf startat en tvättmaskin.. hade tänkt ta mig i kragen och städa oxå, så det är fint när det kommer främmande imorgon..

min dator går apsegt, så det är nog dags för att installera om den igen.. och jag hatar att installera om datorer! håller iaf på att flytta över massa grejer till exerna hårddisken..


näe, städa var det! jag mår bättre själv av att det är fint, så det är bara sätta igång.. kanske baka lite oxå? :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 26 juli 2011 23:34

jäääs! jag är faktiskt kanske så stolt över mig själv idag..

har klarat av första gympasset helt själv idag! ingen sambo som var där och gymmade samtidigt, inte heller någon Emmelie då hon var tvungen att jobba.. helt själv var jag förutom biffarna som var där och lyfta skrot..

det kanske inte låter så märkvärdigt för er, men för mig var det en stor grej att faktiskt gå dit själv.. aldrig att jag hade gjort det för 42 kg sedan..

ska försöka ta mig dit på torsdag igen innan Sundsvallarna kommer upp :)


körde 2 reps på varje övning dessutom.. sjukt slut i musklerna har jag varit idag.. det har börjat gå över lite nu.. får väl se vad de säger imorgon ;)


annars så har jag hunnit med möte på AF idag oxå, mest bara massa dravel som vanligt.. sedan var det Lule med Birgitta och Johanna.. :) hittade en sak jag ville ha på biltema ;) haha.. men fattig som man är så finns det inga pengar alls..


denna månad klarar vi inte räkningarna på långa vägar :(

Erik får ingen ersättning eftersom han har jobbat extra!?! vad äre för jävla påhitt?! de har strypt hans ersättning eftersom att han jobbat extra och då måste de ha in ett arbetsgivarintyg.. jag tycker de jävlarna borde vara glad att man jobbar lite så slipper de betala för alla dagar.. men icket!

vi får hoppas att han kan få ut pengar för det han har jobbat extra iaf.. även om det inte är många timmar så kanske det blir nån hundring..


uscha, jag mår så himla dåligt psykiskt när det blir så här ekonomiskt.. det är så himla skönt att Erik har fått börja jobba igen.. även om jag måste vara ensam så äre grymt skönt att nästa månad så kommer det in en lööön! även om alla tillägg för att han jobbar borta inte kommer förens i september så en lön betydligt mycket mer pengar än vad han får av alfa-kassan..

vilket påminner mig om att jag ska gå in elektrikerförbundets hemsida och beställa a-kassa papper åt honom..


nu ska jag gräva ner näsan i en bok och hoppas på att det går bättre att somna ikväll.. igår var det hemskt! :(

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 26 juli 2011 09:22

aaah.. det går inte beskriva hur dålig jag har sovit inatt.. :( men men, första natten ensam avklarad iaf..

nu ska jag packa ihop mina grejer så blir ner på byn.. har möte med AF, sedan tänkte jag ta en sväng på gymmet.. i eftermiddag blire Lule med Johanna och Birgitta :) det gäller att hålla sig sysselsatt så hinner inte tankarna snurra allt för mycket.. nu frulle sen kila iväg!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 juli 2011 14:51

wieehoo! :) jag klarade stekt palt oxå! nu är mina vår/vinter-dagar på fjället räddade, för det finns inge godare än stekt palt på fjället :)


innan open fick jag höra av dietisten att väldigt många inte klarar av palt efter operationen.. det var med sorg i hjärtat.. men nu har jag ätit det 2 ggr utan att må dåligt :) och idag provade jag på stekt palt, vilket oxå gick bra.. :) jag har aldrig ätit palt med smör, bara med lingonsylt och mjölk..

känns lite tryggare att prova det här hemma än ute på fjället, är nog inte så jätteroligt att få en dumping där ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 juli 2011 13:54

blää! jag vill bara lägga mig och sova.. sova bort den här dagen.. sova bort ensamheten och hoppas på att du är hemma igen när jag vaknar..

men nej, jag bryter ihop nu och kommer igen.. jag har varit ensam massor förr och klarade jag det då så kommer jag klara det nu.. det gäller bara att komma in i det igen.. för roligt, det äre iaf inte..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 24 juli 2011 19:52

Idag är en sån dag.. en sån dära dag som man inte riktigt orkar med.. imorgon åker Erik, och vi vet inte riktigt när han kommer hem.. så idag, så väljer jag att inte orka nå mer.. och ja.. regnet, det öser ner!

Av Ida Söderblom - 23 juli 2011 23:02

ååh.. har haft en helt underbar lördag :) vi började dagen med Pite och lite skotrar som kör som galningar på vatten.. tyvärr hade vi inte råd att lösa in oss, men vi såg lite på avstånd iaf :)

efter det så vart det en promenix i stan och lite glass på waynes..


sen har vi varit hemma och tagit det lugnt.. Erik åkte iväg på fest och vi gjorde en ädelostgratäng.. omnomnom! :) superdupergod är den..

efter det så åkte vi iväg och badade en stund, och nu äter vi lite kladdkaka och kikar på disneyfilm :)

en underbar dag helt enkelt, det enda som fattas är min päälski..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 22 juli 2011 23:45

wiihoo! :) det stod minus på vågen imorse.. det trodde jag aldrig!


23 Juli

-1,2 kg


jag höll nästan på att skriva ut vad jag väger nu, men jag känner mig inte riktigt redo för det ännu.. jag har nått ett till av mina delmål iaf, att komma under en viss vikt.. :)


annars så har vi varit i Boden idag och kollat runt, badat i Sikfors och grillat hamburgare.. nu tänker jag soooova, för imorgon ska vi se på några tok som kör skoter på vatten i Pite :)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards