Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Ekonomi

Av Ida Söderblom - 1 augusti 2011 13:09

blää.. jag verkligen hatar den situation vi sitter i nu :( vi går verkligen inte ihop den här månaden ekonomiskt.. det fattas mycket pengar dessutom..

min lilla ersättning räcker verkligen inte långt och när Erik inte ens får in nå pengar denna månad så räcker det inte alls..

har betalat allt som har med huset att göra, sitter nu och ringer runt till massa olika ställen.. kan lova er att det inte är roligt..


och varför jag skriver om detta här? jo, för jag tänker inte ljuga i min egen blogg och försöka skriva som om jag mår bra, när jag verkligen inte gör det! jag kommer mig inte för något att göra när det är så här, jag kan varken sova eller koncentrera mig på annat.. jag klarar inte av att äta mina mål med mat för klumpen som finns i magen hela tiden..


även om det kommer bli så mycket bättre nästa månad när Erik får lön + troligast ersättningen som uteblev denna månad så lever man ju ändå i nuet.. och det är NU vi inte har råd.. det är NU vi går under.. och det är NU jag inte orkar mer..


så nej, jag tänker inte vara glad och positiv förens det här är fixat på ett eller annat sätt.. take it or leave it!

 
 
Helena

Helena

1 augusti 2011 15:35

Sänder lite styrke kramar,behövs ibland:)

http://hea71.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

1 augusti 2011 17:34

Tack Helena :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards