Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Proteinpulver

Av Ida Söderblom - 21 september 2011 20:08

När jag gick på mitt flyt innan operationen så trodde jag aaaaaldrig att jag skulle välja frivilligt att dricka en shake någonsin igen! ;) men så fel jag hade..


  299 kr


Idag fick detta proteinpulver följa med mig hem från gymmet.. :) pratat både med han som äger gymmet och min dietist, samt andra opade, och alla tycker det är en helt klart bra idé att byta ut något mellis mot detta..

jag skakar det med mjölk och jag får i mig allt jag behöver för stunden :)


perfekt om jag får jobb på taxi och måste ha ett snabbt mellis, innan gymmet eller helt enkelt när inspirationen till vad man ska äta tryter..


  3 för 50 kr


även dessa protinbars fick följa med hem.. :) i smakerna Pepparkaka, Lemon och Fudge Crisp.. jag har provat de som finns att köpa i affären, men jag tycker de smakar blää, fy å faaan..

men när jag var på gymmet idag fick jag smaka Fudge-baren tillsammans med Moffen, och den var faktiskt goood! haha.. nästan för god, som karra ;) ska prova dessa och se vad jag tycker om de andra smakerna.. perfekt att ha i handväskan och handskfacket på bilen..

3 st för 50 kr, helt klart värt de! :)


även dagens gympass gick bra, även om det var sjukt tungt! orkade bara halva rodden mot för vad jag brukar, men jag vill inte riskera att få ont nu när jag har praktiken :)

pusspuss

 
 
Ingen bild

Maria

21 september 2011 20:40

Nått sånt pulver skulle jag oxå vilja ha, likaså barerna. Antar att alla innehåller mjölk?? Fixar ju inte laktosen längre!:(
Härligt att du haft en bra dag med praktik och träning!!:) You go girl!:)

Kramis!

Ida Söderblom

21 september 2011 20:51

Pulvret är låglaktos :) och barerna innehåller mjölkchoklad och mjölkprotein, så det beror ju på hur känslig du är :)

jag klarar inte av ren mjölk å grädde längre.. men vanlig fil, ost och smör kan jag äta.. :)

 
Helena

Helena

21 september 2011 21:28

Jag skulle också behöva ett pulver men är lactos sedan länge och vet inte om jag skulle fixa detta.
Men det sulle vara perfekt för en träning och efter.
jag har provat ett par bars men det går inte,dumpar direkt ,varför vet jag inte..om det är fett,chokladen...
Du är så dutig som kämpar på,jag måste bättre mig..du är en stor kämpe !!
kram

http://hea71.bloggplatsen.se

Ida Söderblom

21 september 2011 21:31

som sagt, pulvret är låglaktos, så det beror ju på hur känslig du är.. han jag köpte de av blander 3 dl med 2 skopor á 20 gram pulver.. så för mig blir det 1,5 dl mjölk och en skopa.. :) så det är inte mycket pulver man behöver..
fråga på ditt gym om de har nå?

de bars jag har provat har funkat för mig, men jag dumpar ju aldrig.. på gott och ont!
kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards