Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

gardinjävlar..

Av Ida Söderblom - 23 mars 2012 15:43

näe, nu blir jag besviken.. :( kom ju på att jag å Pääsk köpte nya gardiner till sovrummet för länge sedan, men att vi aldrig kommit oss för att använda dem.. sagt å gjort plockade jag fram dem..


det finns två saker jag inte klarar av, gardiner som inte fått en omgång av strykjärnet och gardiner som är för korta.. så min första besvikelse var ju när man inte kan stryka dessa då de är gjorda av organza, men jag trotsade mig sjäv och tänkte att de hänger ut sig..

klättrar upp å tar de vi hade innan, trär på de nya och hänger upp stången.. klättrar ner igen bara för att inse att de är FÖR KORTA! :( enligt förpackningen så är de 240 cm lång.. och det fattas nog 3 dm för jag ska tycka det är snyggt.. buuhuu.. men i besvikelsen så får de hänga kvar för jag är för sur för att ens börja leta efter nå annat..


antingen så är gardinerna inte sina utlovade 240 cm, eller så har vi ännu högre i tak i sovrummet än vad vi trott innan, blir till att mäta då sambon kommer hem, för just nu tänker jag sura :P

pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards