Direktlänk till inlägg 19 augusti 2013

Att en spark i magen kan kännas så underbart! <3

Av Ida Söderblom - 19 augusti 2013 15:20

 

Igårkväll, v20+5, var första gången Vallmo gjorde sig till känna ordentligt genom sparkar <3 Att några sparkar i magen kan kännas så underbart och glädjefyllt.. När bäbbe väl hade somnat så hade jag själv svårt att somna, många tankar som snurrade runt om vem krabaten i magen är.. Vi längtar efter dig!


Idag är vi i vecka 20+6, kan inte fatta att vi går in i vecka 22 imorgon.. Tiden springer iväg, samtidigt som den går såååå långsamt :P

På måndag äre dags för ett besök hos BM igen, så på onsdag äre dags för provtagning.. Hoppas hoppas hoppas levaxindosen är bra nu, jag känner mig då mycket bättre i kropp å knopp! Vill verkligen inte må som jag gjorde innan vi höjde.. huvva! det är inte roligt att gå omkring å känna sig irriterad å upprörd på hela världen för ingenting..


Hittills har jag gått upp 1 kg mindre än i samma vecka med Elias, vi kan ju hoppas att det håller i sig och att jag slipper samla på mig lika många extra kilon som sist :) Men även om jag nu gör det, så för det något gott med sig..

Jag känner inte lika dåligt samvete över vikten denna graviditet som förra, kanske beror det på att jag gick ner allt + lite till bara några dagar efter förlossningen med Elias.. inget säger ju att det behöver bli lika denna gång, men man kan ju få hoppas iaf :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards