Inlägg publicerade under kategorin Sesamfröet i magen ♥

Av Ida Söderblom - 20 april 2012 09:08

jääs, inatt har jag fått sova! :) förutom att jag vaknar där vid 4 nån gång och sedan vaknar minst en gång i timmen tills jag blir less å kliver upp.. eftersom jag inte varit så förut antar jag att det är lilla Sesamfröet som ställer till det med min morgonsömn ;) haha..

eller så är jag förstörd efter några månader i taxin, kanske en kombination? :P


tyvärr blir det inget av med "Dagens vägning" idag.. :( min våg har gett upp.. har bytt batteri, men det hjälpte inte.. troligast äre en av de fyra viktfötterna under som de är nå knas med.. den går upp på ca 12 kg sedan står det ERR i displayen.. :(


det är 7 veckor sedan jag skrev ut "Dagens vägning" sist här på bloggen, men jag har vägt mig här hemma ändå under många av de veckor jag inte skrivit något.. anledningen till att jag inte skrivit något är just att eftersom jag är gravid så har jag gått upp ½ kg ena veckan och sedan ner samma eller lite till nästa vecka..

denna jojjo har gjort att jag mått fruktansvärt dåligt, samtidigt som jag försöker få in i hjärnan att lilla Bäbben faktiskt oxå väger och alla "tillbehör" som växer med bäbben..


enligt min egen våg så har jag nästan gått ner 3 kg sedan graviditeten startade, men nu har jag inte kunnat väga mig här hemma på 3 veckor så jag befarar ett plus på vågen..

för enligt vågen hos min BM så äre plus, men jag vill gärna gå efter min egen våg.. sedan så väger jag mig alltid så som gud skapade mig på morgonen, utan att ha ätit något.. när man väger sig hos BM så äre med kläder och mat i magen, och självklart gör det skillnad på vågen..

näe, det blir att inhandla en ny våg så fort som möjligt.. enda kravet är att den är digital och fin :P och självklart att den funkar..


nu blire att kika lite tv, sedan får vi se vad denna dag erbjuder.. :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 17 april 2012 21:26

Nu när min dumma förkylning börjar ge med sig så tänkte jag ta tag i det hära med träningen igen.. Har inte vägt mig här hemma på över 2 veckor, vet att det kommer visa plus.. men den enkla anledningen är att jag inte kunnat väga mig, måste ha ett nytt batteri och hoppas att det bara är det och att vågen inte har gått sönder..


även om jag är gravid nu så "behöver" jag inte gå upp i vikt, det finns mycket kvar på min kropp för bäbis att ta av.. och träning är bara bra under graviditeten :)

blir inte gymmet riktigt än då min nästäppa inte vill släppa.. barnmorskan tror att det mycket väl kan vara graviditetstäppa som dröjer sig kvar efter förkylningen, men jag hoppas på att så inte är fallet!


nu blir det promenixar och minst 15 min på cykeln/dag här hemma en vecka framöver, men start idag! :) så får vi se om jag är bättre i dumnäsan nästa vecka och kanske kan bege mig till gymmet då..

en kvart på cykeln kanske låter lite, men det är bättre att börja lätt än att jag ska få ont..


de lilla foglossningarna jag har fått ska inte få bli värre om jag får bestämma.. barnmorskan tyckte det var jättebra att jag gick en sväng när jag känner att det börjar göra ont, självklart kombinerat med att kanske vila en stund då och då.. men det släpper oftast lite om jag kommer igång och rör på mig :)


jag vill må bra, jag vill röra på mig och jag vill inte gå upp.. så länge jag mår bra, så mår Fröet bra.. och så länge Fröet mår bra så är jag nöjd! :)

Av Ida Söderblom - 17 april 2012 15:43

Lillhjärtat tickade på full gas tror jag minsann :P 160 slag/minuten.. och allt lät då så fint.. känns skönt att alla värden och allt är så pass bra, min järnvärde har inte sjunkit nå sedan jag blev gravid vilket betyder att jag än så länge slipper tänka på de dära järntabletterna som jag mår så dåligt på.. :)


nästa besök hos barnmorskan blir den 25 Maj, en fredag bokade hon in så vi får hoppas att Eriik har möjlighet att kunna följa med då.. :) Blir att lyssna på hjärtat på varje träff framöver.. och nästa UL blir i vecka 32 om inget "onormalt" visar sig innan dess.. :)

Pusspuss

Av Ida Söderblom - 17 april 2012 10:20

Idag blir de en sväng till Pite med Eriiks mamma.. kika på en födelsedagspresent, ett besök hos barnmorskan och lite annat smått å gott som står på schemat.. :)


enligt pappret jag fått av barnmorskan så ska vi lyssna på Sesamfröets lilla hjärta idag.. så jag längtar.. tråkigt bara att pappa Eriik inte kan vara med den här gången heller.. :(

men han installerade en ny app åt mig så jag ska kunna spela in hjärtljudet så han får höra sen :)

nu ska jag byta om och dra en borste genom håret så jag är klar när Birgitta kommer..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 16 april 2012 18:17

Har nu bestämt mig för att låsa upp de flesta av mina låsta inlägg.. Men vissa förblir låsta, och vissa inlägg framöver kanske de kommer att få ett litet lås beroende på vad jag känner.. ibland äre skönt att få skriva av sig och veta vilka det är som läser det..


Idag är vi halvvägs genom graviditeten enligt de nya datumet vi fick på UL.. :) Jag kan verkligen inte förstå att vi har gått halva tiden nu! Vart tar tiden vägen egentligen?



  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 141 av 280. (50,4%).

  • Du är i vecka 21.
  • Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
  • Du är i 5:e kalendermånaden.
  • Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester två
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vad jag tycker är jobbigt är att jag inte känner några fosterrörelser och att det inte syns något på mig.. Ang att jag inte känner några fosterrörelser så har jag iaf fått veta att det beror på att jag har moderkakan i framvägg och då känner man rörelserna senare.. men jag längtar!


Siffrorna ovan är enligt de nya beräkningarna, men jag och Eriik känner fortfarande att vi byter vecka på lördagar istället för måndagar.. 2 dagar fram eller tillbaka är ju inget att prata om egentligen.. Sesamfröet kommer ut när h*n är redo att träffa oss :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 16 april 2012 17:35

Det här med barnvagnar är ju en helt värld för sig.. men här kommer iaf bilderna på våran Briovagn.. =)

Riktigt nöjd med den, än så länge.. har ju inte direkt provat den med nån Bäbbe i ännu..

Har tvättat innertyget och gjort rent chassit, mest bara för att den ska kännas mer som vår.. =)


 



Av Ida Söderblom - 11 april 2012 21:15

Några av er har kanske gissat de, andra här läste det på fejjan redan och vissa av er hade vi berättat för..

Det är dags för vår familj att växa.. 2 ska bli 3!


 

2012-02-14

V12 (11+0)


2012-04-11

V20 (19+2)


Den 2 September säger de att vårt lilla Sesamfrö ska kika ut! :)

Av Ida Söderblom - 10 april 2012 14:13

Beroende på hur det går imorgon så kanske detta är det sista lösenordsskyddade inlägget.. :) Men jag är orolig, är rädd att något är fel, att barnet kanske är dött, skadat m.m

Iomed att jag fortfarande är så stor/överviktig som jag är så syns det inget.. INGET! och det är jobbigt, för jag vill att detta ska kännas verkligt.. jag vill se på mig själv att jag är gravid.. det kan bubbla och nypa inne i magen ibland, nyp-känslan går över om jag promenixar.. men i mina ögon kan det lika vara något som spelar mig ett spratt, tarmvred eller ja vad som hellst.. jag är mer nervös inför morgondagen än vad jag längtar just nu..


och att Eriik kanske inte kommer kunna vara med gör det ännu svårare att längta.. 06:45 imorgon får han veta om han kan åka eller inte.. då har han 4 timmar på sig att ta sig de 30 mil som det är från Gällivare till Pite.. jag håller tummarna, men samtidigt är jag inställd på att han inte kommer kunna vara med och är ledsen över det för hans skull.. man kanske kan filma ultraljudet åt honom om barnmorskan tillåter det..

Emmelie följer iaf med mig om han inte kommer, men hur det än är så äre inte samma sak..


idag är vi i vecka 20 (19+3) enligt sättet min BM och jag räknar, vi är i vecka 20 (19+4) på sättet de vill räkna på specmödra och enligt VUL:et jag gjorde bör vi vara i vecka 20 (19+0).. Så vi har tre beräknade nedkomstdatum.. :P och imorgon lär vi få ett fjärde, men vi går efter "vårt" än så länge.. så får vi väl se när Sesamfröet besämmer sig för att titta ut..


30/8 enligt specmödra

31/8 enligt oss och BM

4/9 enligt VUL


När vi gjorde VUL så gav han mig inget nytt datum, utan sa att enligt längden på fostret var vi i V12 (11+0) istället för V12 (11+3/11+4).. men att de ändrade inget beräknat förlossningsdatum fören på RUL..

Jag hoppas av hela mitt hjärta att vårt lilla Frö mår bra, annars vet jag nog inte vad.. kan det inte bara bli imorgon så jag slipper alla tankarna!?

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016
>>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards