Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Upplåsta blogginlägg V 21 (20+0)

Av Ida Söderblom - 16 april 2012 18:17

Har nu bestämt mig för att låsa upp de flesta av mina låsta inlägg.. Men vissa förblir låsta, och vissa inlägg framöver kanske de kommer att få ett litet lås beroende på vad jag känner.. ibland äre skönt att få skriva av sig och veta vilka det är som läser det..


Idag är vi halvvägs genom graviditeten enligt de nya datumet vi fick på UL.. :) Jag kan verkligen inte förstå att vi har gått halva tiden nu! Vart tar tiden vägen egentligen?



  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 141 av 280. (50,4%).

  • Du är i vecka 21.
  • Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
  • Du är i 5:e kalendermånaden.
  • Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester två
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vad jag tycker är jobbigt är att jag inte känner några fosterrörelser och att det inte syns något på mig.. Ang att jag inte känner några fosterrörelser så har jag iaf fått veta att det beror på att jag har moderkakan i framvägg och då känner man rörelserna senare.. men jag längtar!


Siffrorna ovan är enligt de nya beräkningarna, men jag och Eriik känner fortfarande att vi byter vecka på lördagar istället för måndagar.. 2 dagar fram eller tillbaka är ju inget att prata om egentligen.. Sesamfröet kommer ut när h*n är redo att träffa oss :)

pusspuss

 
 
charlotte

charlotte

16 april 2012 21:07

Tiden går grymt fort! Men man njuter verkligen för fullt då man vet att man har sin skatt där inne i magen :-) blir min son utskriven från sjukhuset till höljes så ses vi väl kanske där? :-)

http://annacharlottesvensson.blogg.se

Ida Söderblom

17 april 2012 10:31

Ja, men det är svårt att fatta att jag redan är halvvägs :P haha..
lätt att vi gör, Höljes är ett måste.. Hoppas lillkillen mår bra! kraam

 
Ingen bild

Sandra Nilsson

16 april 2012 21:40

hej gumman, kan bara berätta att jag aldrig kände fosterrörelser innan v. 25 så du behöver inte vara orolig. Många gånger på mödra så sa de alltid till mig- ja också känner du ju bäbisen så klart... jag bara näää... De säger också att du brukar känna det tidigare och tidigare ju fler graviditeter du har bakom dig men det har då inte märkts på mig heller.... så 25 veckan för mig och det e inte ovanligt.
Ha det nu bäst och ta hand om er, har du frågor e det bara att fråga... jag har ju gjort det där ett par gånger..
//Sandra

Ida Söderblom

17 april 2012 15:39

min barnmorska sa att jag troligast har känt något ändå, men att jag inte förstått att det var bäbisen som rörde sig.. :)
men skönt ändå att jag inte är den enda som inte känner något då alla andra verkar göra det.. kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards