Alla inlägg den 10 april 2012

Av Ida Söderblom - 10 april 2012 20:16

Mitt hjärta är i Gällivare, himlen börjar mörkna och jag känner mig allmänt depp.. fixat pannan iaf, den hade tjuvstannat av nån dum anledning.. sotade ur brännaren, IGEN.. Eriik gjorde de innan han åkte.. den har ju funkat så bra nu i nån månad, så vi får väl se om den går hela natten så jag får ta mig en dusch imorgon..


näe, nu kryper jag ner under täcket trots att klockan inte passerat 21.00 ännu.. tänkte försöka läsa, får se om jag har ro till det med alla tankar som snurrar..

nattinatt och sov gott..

pusspuss


- - -

I mitt hjärta är du här, men min kropp behöver ditt stöd.. <3

...

Av Ida Söderblom - 10 april 2012 19:00

Fick ett samtal som inte gjorde min kväll.. kärlek på avstånd är ibland det svåraste som finns.. =(

Av Ida Söderblom - 10 april 2012 16:45

efter 10 dagar i fjällen med skoterkörning så har det ju gått åt en heeel del pengar ;) hur mycket man än planerar å handlar med sig i förväg så går det alltid nån tusenlapp nere på Jäckviks Handlarn.. men jag klagar inte, vi har haft det sjukt skönt och ifjol vid den här tiden fanns det inte ens pengar över till att ha värme i huset..

nu finns det pengar över tillåmed, men eftersom vi planerar både en sväng till Sundsvall och en till sväng till fjällen inom den närmaste tiden så kör vi på att spara allt som går nu för att kunna njuta sen :P


detta medför att nu kör vi (jag) projekt "tömma kyl-frys-skafferi" de närmaste veckorna :) får se vad jag lyckas skrapa fram.. idag blir det köttbullar, sallad och ädelostsås, hade gärna haft en potti till men nån sån hade vi inte hemma och jag åker verkligen inte ner på byn för att endast köpa potti :P

stuvar däremot lite makaroner som åker ner i matlådor tillsammans med köttbullarna till älsklingen min :)

sen att vi måste frosta av våran frys bidrar ju oxå lite till detta.. haha.. inte gjort sedan vi flyttade in, så det ä rju lite väääääl mycket is i den.. inte bra inte bra!


imorgon är en annan dag, där vi hoppas på det bästa.. spenat-lax-canneloni står iaf på menyn då..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 10 april 2012 14:13

Beroende på hur det går imorgon så kanske detta är det sista lösenordsskyddade inlägget.. :) Men jag är orolig, är rädd att något är fel, att barnet kanske är dött, skadat m.m

Iomed att jag fortfarande är så stor/överviktig som jag är så syns det inget.. INGET! och det är jobbigt, för jag vill att detta ska kännas verkligt.. jag vill se på mig själv att jag är gravid.. det kan bubbla och nypa inne i magen ibland, nyp-känslan går över om jag promenixar.. men i mina ögon kan det lika vara något som spelar mig ett spratt, tarmvred eller ja vad som hellst.. jag är mer nervös inför morgondagen än vad jag längtar just nu..


och att Eriik kanske inte kommer kunna vara med gör det ännu svårare att längta.. 06:45 imorgon får han veta om han kan åka eller inte.. då har han 4 timmar på sig att ta sig de 30 mil som det är från Gällivare till Pite.. jag håller tummarna, men samtidigt är jag inställd på att han inte kommer kunna vara med och är ledsen över det för hans skull.. man kanske kan filma ultraljudet åt honom om barnmorskan tillåter det..

Emmelie följer iaf med mig om han inte kommer, men hur det än är så äre inte samma sak..


idag är vi i vecka 20 (19+3) enligt sättet min BM och jag räknar, vi är i vecka 20 (19+4) på sättet de vill räkna på specmödra och enligt VUL:et jag gjorde bör vi vara i vecka 20 (19+0).. Så vi har tre beräknade nedkomstdatum.. :P och imorgon lär vi få ett fjärde, men vi går efter "vårt" än så länge.. så får vi väl se när Sesamfröet besämmer sig för att titta ut..


30/8 enligt specmödra

31/8 enligt oss och BM

4/9 enligt VUL


När vi gjorde VUL så gav han mig inget nytt datum, utan sa att enligt längden på fostret var vi i V12 (11+0) istället för V12 (11+3/11+4).. men att de ändrade inget beräknat förlossningsdatum fören på RUL..

Jag hoppas av hela mitt hjärta att vårt lilla Frö mår bra, annars vet jag nog inte vad.. kan det inte bara bli imorgon så jag slipper alla tankarna!?

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards