Alla inlägg den 21 april 2012

Av Ida Söderblom - 21 april 2012 21:56

Dagens kvart på cykeln kändes i benen, men den är avverkad och jag kan gå å sova med gott samvete! :)


Har haft sällskap idag av Eriiks mamma och syster, Eddie följde såklart oxå med hit :) skönt att slippa vara ensam hela långa dagen.. Vi har även fixat en liten överraskning här hemma tills Eriik kommer hem :P


hittat lite saker jag vill ha på blocket :) synd bara att jag inte har en stark sambo hemma och en kombibil.. men förhoppningsvis så finns grejerna kanske kvar när han kommer hem, och har vi tur kanske vi får låna svärföräldrarnas bil om vi frågar riktigt snällt.. ;)


det jobbiga just nu är att varken jag eller Eriik vet när han kommer hem.. han kanske, kanske, kanske kommer hem imorgon om de inte kan jobba pga snön, men samtidigt så kanske han stannar tills på tisdag just för att de inte kan jobba imorgon.. jaja, den som lever får se.. att jag saknar honom hemskt mycket behöver jag nog inte förklara, det har ni nog redan förstått.. tomt är vad det är, hemskt tomt..

men nu ska jag äta ett kvällis och sedan krypa ner under täcket och hoppas på lite mer sömn inatt..

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 21 april 2012 18:24

Räkpajen jag gjorde igår vart helt underbar :) dock så försvann den ner i våra magar idag innan jag han fota den :P som vanligt kan jag aldrig följa recepten till punkt å pricka utan la till lite eget oxå ;)


Mummsig räkpaj!


Pajdegen:

150 g rumstempererat smör

1,5 dl riven ost (västerbotten eller någon annan med smak)

2,5 dl mjöl


Fyllning:

5 kokta ägg

400 g räkor

100 g kräftstjärtar

3 dl creme fraiche

2 msk senap

2 msk dill

en skvätt hummerfond (½ msk kanske)

salt och peppar


riven ost


Blanda ihop ingredienserna till pajdegen, tryck ut den i en form och låt stå kallt i 15 minuter. Nagga pajskalen och grädda i 200 grader i 15 minuter.

Hacka äggen. Blanda sedan ihop alla ingredienser till fyllningen. Häll ut det i pajskalet, strö lite ost över och grädda i 15-20 minuter i 200 grader.


Servera med sallad och njut! :) Nästa gång ska jag prova göra den med smaksatt creme fraiche, och kanske se om jag får en bild på den innan den är uppslukad ;)

Av Ida Söderblom - 21 april 2012 18:05

.. för det är min älskade mammis födelsedag, hurra hurra hurra! :) Grattis älskade mammi!

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards