Alla inlägg under september 2010

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 13:54

ja, det är vad man kan tro om infon jag var på hos af.. den började någon minut över ett, alla skrev på ett papper att de var där.. fint så långt.. sen börjar hon som ska informera prata om utbildningen.. säger exakt samma som står på pappret man fått hem i brevlådan.. det enda de sa som inte står i de papper jag fått är att kursstart är den 27 september och sista anmälan är den 20.. 13,23 lämnade vi rummet..

känner verkligen att jag fick ut mycket av den där infon.. NOT!


nu ska jag avreagera mig lite i trappan..

ciao!

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 12:18

jaha, då var det dags att bege sig ner på byn då.. ska på nån info på arbetsförmedlingen.. vi får väl se om de har något vettigt att säga.. hejjahejja!

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 11:35

meeen.. JÄÄÄÄÄS! =D

det kommer en generator om 2 dagar, från Uppsala :) äntligen en ljuspunkt i vårt bilmörker ;) billig var den dessutom, 830 pix inkl frakt..

nu är jag glad, nu blir äta lite lunch!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 11:01

Sitter och letar en generator till lagunan.. verkar finnas en i Uppsala, så Eriik får ta och ringa dit å fråga om den passar och vad de vill ha för att skicka hit den.. hur som haver så blire iaf billigare än att köpa en ny..


när man är van vid att ha bil och kunna ta sig vart man vill när man vill, så äre sjukt jobbigt att bli utan.. lagunan har ingen generator, 850in är dränkt sin motor i olja, 140in är inte riktigt klar, 240in har ingen motor, fucken är trippel-O och dricker lika mycket olja som bensin.. har vi nån mer bil? fuuuundeeera.. ja, 940in.. men den är inte mycket att hurra för då den är helt sönderskruvad :P


så vi kör med cheven, och den har troligast avgasläckage och lever om så ini bomben.. vi ställde ju även av den för någon dag sedan för att vi ställde på 850in.. haha.. ibland äre roligt.. men just nu blir jag bara less less less less! så jag ställer på cheven igen..

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 10:36

Här kommer lite bilder från vad jag pysslade med igår, och lite annat som jag inte har visst upp här ännu :)


  Vinröda vaspärlor knytt på vaxad bommulstråd med snyggt vintage hänge och små mellandelar :)

 

Metalliclila 6 mm vaxpärlor, svarta 8 mm vaxpärlor och ett svilverfärgat kors :)

Även detta knytt på vaxad bomulstråd.

      

Matchande örhängen till halsbandet ovan och armbandet nedan :)

  Treradigt armband med 6mm vaxpärlor och en stor krackelerad pärla i mitten :)

  Ett halsband med stor ängel och dubbelt mockaband :)   Enkelt halsband med en blå ängel hängades på läderband   Blå änglar :)   Små rosa änglar :)   Små gröna änglar :)


Gjorde även ett par julänglar, men en bild på dem kommer upp senare, även på örhängen jag gjorde klar imorse :)

Smyckesdelarna kommer från Frost08, Pagoni, Anjalu och Panduro :)

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 10:18

Här kommer lite bilder från när vi var i arvidsträsk och fixade med vägen :)

Det är då tur att vi är många i familjen, jag körde grusbilen, Lasse körde hjulgrävaren, Erik och Anton körde trakor och kollade efter kablar.. Och så klart hade Birgitta fixat ihop en kylbäg med maat åt oss :)

    Lasse, Anton & Erik

   

 

    Det var en fiiin dag vid sjön =)

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 08:04

jaha, då var man hemma igen :) känner att det inte är någon idé att lägga sig å sova nån timme.. så frågan är vad man ska hitta på? finns miljoner saker som ska göras.. men just nu vill jag göra nå som är roligt och inte ett måste ;)


kanske pärla lite? :) eller se en fim?

hur som hellst så ska jag först slå ihjäl flugjäveln som irriterar mig!

gaah!

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards