Alla inlägg under september 2010

Av Ida Söderblom - 14 september 2010 15:06

ååååh :( Erik åker till malmö på typ torsdag eller nå.. jag känner verkligen verkligen verkligen inte för att vara ensam över helgen.. BLÄ!

Av Ida Söderblom - 14 september 2010 13:16

.. då jag inte verkar få någonting gjort.. känner mig seg och vet inte riktigt vad jag ska göra, finns egentligen massor..


men en sak vet jag.. jag är sjukt sugen på denna goding :)

Ben&Jerry´s Caramel Chew Chew

Sjuuuukt gooood! =D

Av Ida Söderblom - 14 september 2010 12:24

Åhh.. har pratat med min älskade Kaka på telefon och chattat med Satu.. kan lova att jag saknar er tjejer! jag saknar Sundsvall och mina vänner, mamma, staden som det aldrig händer nått i..


Erik frågade om jag saknade mitt gamla liv, men det gör jag inte.. däremot så saknar jag vänner och familj oerhört mycket.. det är jobbigt att ha så långt mellan, att inte bara kunna åka iväg nån timme och hitta på något.. flumma runt i bilen en fredagskväll, ta en cheese, bara kunna sitta och göra ingenting, låta tiden och babblet ta över..


JAG SAKNAR ER!

Av Ida Söderblom - 14 september 2010 10:00

Idag fick jag sova lite länge, känner att det var bra för min nacke.. har inte alls lika ont idag.. :) låg kvar i sängen ett tag och läste.. har helt snöat in mig på Liza Marklunds böcker.. lite roligt att hon är här uppifrån oxå..

just nu läser jag Prime Time, den har tagit ett tag att läsa.. började med den i sommar, men sen har det inte blivit så mycket läsa..


kollade även vars min generator befinner sig.. den ligger i ånge och är sorterad.. hur länge blir den kvar där då tro? :P vi hoppas på att de är snabba.. annars kanske jag kan skicka dit någon av mina gamla arbetskamrater och be dem jalla jalla lite :)


idag vet jag inte riktigt vad jag ska göra.. känner att det egentligen är dags för lite städning, men jag känner inte för att dra fram snabeldraken.. den ligger och sover så sätt utanför bastun.. men det kanske är ett måste? ;)


jag och Eriik pratade om en lite gårdsstädning när han kommit hem från jobbet iaf.. lasta storsläpet med ris, flytta växellådan och plocka undan lite saker som ligger här och var.. ställa in fler däck i däckförrådet, lekstugan ;) heheh.. måste komma ihåg att fixa fönstrena innan snön kommer så det inte driver in en massa där..


men nu ska jag då få nå i magen :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 21:44

ja, nu orkar inte min nacke nå mer för ikväll.. vart lite bättre med värme.. men nu kryper jag i sängs och kramar kudden, lyssnar på lite Lars Winnerbäck och drömmer mig bort.. nattinatt!

pusspuss


Erik, jag älskar dig!

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 20:40

ååh.. min nacke mår verkligen inte bra nu.. musklerna är stenhård och värken är inte att leka med.. :/

beror troligast på för mycket pärlande, trapp-slipning, bilkörning och sovit konstigt.. men jag hittar inte igen mina värktabletter :(


det vart att lämna släpet hos Eriiks föräldrar och ta med 140in hem hit till gården.. sedan vart det middag på grillen då vi inte orkade laga nån mat.. men nu mår jag då mest bara illa.. som vanlig..


äh.. te och en värmekudde kanske hjälper min stackars nacke?

pusspuss

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 16:34

Eriik kom hem tidigt idag, så nu bär det av till tippen och slänga lite ris.. :) det blir nog nån vända till, men eftersom det bara är måndagar de har öppet länge så dröjer det väl en vecka innan nästa vända.. om jag inte åker själv, om vi får till någon bil vill säga..

det är skönt att få rensa bort lite på gården.. :) om inte annat så blir det ju finare! men nu kila iväg!

pusspuss

Jul

Av Ida Söderblom - 13 september 2010 14:32

ååh.. har suttit och tittat runt lite på olika bloggar och forum..

har blivit sjukt inspirerad! =)


det första jag sa till Eriik när vi flyttade in i vårt hus var att vi måste ha en STOOOR julkrans på våran dörr till jul, och eftersom vi har en ganska så stor och bred dörr så skulle det passa perfekt..

och nu har jag verkligen fått inspiration till att göra en själv :) nu väntar jag bara in december ;) haha.. så jag får börja julpynta vårt hus..


fast å andra sidan kanske det är bra att det bara är september än, så jag hinner inhandla allt i omgångar, annars räcker nog inte ekonomin till ;)

men en sak går inte att frångå..


JAG ÄLSKAR JULEN! =)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards