Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Söderblom - 9 januari 2011 14:17

så var det dags igen, mer plogning :) klirr klirr i kassan!

hehe.. skönt att Erik får börja lite tidigare så han slipper köra hela natten :)


näe, kanske byta om å skynda mig lite om jag ska hänga med :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 januari 2011 00:24

haha.. rita kors i taket! jag och päälsk är fortfarande vakna.. det har inte blivit många timmars sömn de senaste dygnen, alltid har det varit annat som ska hinnas med och nätterna har ju spenderats i plogbilen så.. men inatt blire att sova ut! =)

troligast plogning imorgon igen..


vart iaf en god middag :) slänger ut receptet sen.. annars har vi sett på film ikväll, Salt med Angelina Jolie.. riktigt bra film..



men nu ska jag då krypa ner under täcket och sooooooova! =) riktigt länge.. vi kan ju hoppas iaf! nattinatt och sov gott

pusspuss

Av Ida Söderblom - 8 januari 2011 17:16

åååh, mitt dygn är helt vridet, jag har ingen uppfattning om vad det är för dag ens :P hahaha.. så blire när man följer med sin älskade sambo ut och plogar två nätter i rad.. :)


första natten fick vi även vara med i morgonpasset i P3 ;) ni kan lyssna här..

inatt när vi var ut så snöade det inte en massa som första natten.. första natten var dessutom första någonsin med plogbil, så självklart så gick det lite snabbare andra natten när man fått lite vana :)


näe, nu ska jag ta och hoppa i duschen och sedan förbereda lite mat.. Erik är på hockey, vet dock inte om han spelar eller tittar.. får då inge svar när jag ringer, så troligast spelar han eller är avbytare..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 7 januari 2011 02:38

japp, nu sticker vi ner på byn och startar upp plogbilen :) sen ger vi oss ut efter vägarna och gör dem körbara för er ;) hahaha.. hejhej!

Av Ida Söderblom - 6 januari 2011 23:23

Erik var så snäll och lagade mat åt mig idag :) spagetti och korvstroganoff! så gott så.. efter det har vi bara varit ner på byn en sväng, gått igenom lite gamla leksaker hemma hos Eriks föräldrar så nu har vi lite grejer här hemma som Erik ska bygga ihop å leka med.. hahaa ;)


men nu äre dags att gå och sov.. Erik ska börja ploga kl 3 inatt, men plogbil denna gång :) så jag ska hänga med som sällskap..

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 6 januari 2011 13:30

jaha, då var det tomt i huset igen då.. Mammi och Amanda sitter just nu på en buss påväg mot Ume, där de får vänta en timme på bussen till Sundsvall.. tycker det bara är idiotiskt att de har gjort om så man måste byta buss.. å dessutom så kör de inte alltid med dubbeldäckarna längre, så bussarna blir ju mer än proppfull! :/


men, som tur är så kommer Y-buss börja köra ändå upp till Lule den 10 januari.. :) så då kan man åka hela vägen utan att byta igen.. härligt!


Erik är ute och kör lite skoter med Koper, själv sitter jag här i soffan, ser lite tv och saknar att ha folk omkring mig.. men men.. det går väl över om några dagar..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 6 januari 2011 01:01

näe, nu äre dags för att krypa ner under täcket igen och sova några timmar..

imorgon åker Amanda och Mammi hem till Sundsvall :( vill inte!


var ju meningen vi skulle skjutsa ner dem, men nu när både jag och Erik är dålig + att Erik kanske får jobba i helgen eftersom det väntas snö, så blev det inte så..


men jag vill åka till Sundsvall nån helg utan en massa måsten.. bara få vara med vänner och mammi utan att behöva hinna med att göra 100000000000 andra saker..

men förhoppningsvis så åker vi ner i slutet på januari/början på februari..


jaja, sova var det..

nattinatt och sov gott!

pusspuss


Av Ida Söderblom - 5 januari 2011 22:09

 

Vår fina gran :)

 

Matbordet

 

Maten

 

Eriks mamma Birgitta och en julfin Eddie :)

 

Tomten kom på besök, men Erik var och köpte tidningen då ;)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards