Alla inlägg under mars 2011

Av Ida Söderblom - 10 mars 2011 12:55

Mammi, jag och Eriik :)

Något för stor hjälm kanske? ;)

Muckar du med mig? ;) hahaha

   

Glömde ju visa er bilderna vi tog igår ;) haha.. lite hockeybus har ingen dött av..

Att Eriks skydd är för stor för mig (förutom på överkroppen då) hör ju inte hit ;)

Är man spelapa så är man ;)

Av Ida Söderblom - 10 mars 2011 12:01

ja, för nu äre iaf liiiiite vår! ;) eller hur? Erik håller inte med mig, kanske att han kan sträcka sig till Vinter-vår.. mysigt äre iaf, speciellt när man kan vara ute och njuta av solen.. promenixarna känns så lättare med härligt väder..


Det syns kanske inte på bilden, men jag har fått tagit fram en mindre vinterjacka! =D Den jag köpte inför denna vinter hänger som en säck på mig nu!
 

Av Ida Söderblom - 10 mars 2011 09:04

Carmen, som jag låg med på sjukhuset, tipsade om en bra länk ang varför man inte ska dricka till maten när man är Gastric Bypass opererad..

detta borde även förklara varför många av oss varken känner oss mätt eller hungrig när vi är under flytperioden 2 veckor efter op..


alla som är opererade, ska opereras, funderar på att operera sig eller som bara är nyfikna borde se detta klipp.. har ni inte ca 4 minuter till övers så spola fram till 1:59 så får ni se vad som händer om vi dricker till maten.


Av Ida Söderblom - 10 mars 2011 08:29

vad passar bättre, än att skriva lite här medan jag äter frulle, för att få tiden att gå medan jag äter min fil med tesked :P


idag äre borttagning av agraffer som gäller.. gruvar mig, huuua! drömmde tillåmed att en av tjejerna jag opererades med skrev till mig när hon tagit bort sina att det gjorde apont! haha.. tur det inte är så ;)


men nu kom sambon och ska äta frulle med mig.. så nu ska jag vara social med honom :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 mars 2011 21:48

åååh, jag fryser så jag vet inte vad :( har hört och läst att detta är pga viktminskningen.. vi kan ju hoppas ;)

ska krypa ner under täcket och läsa en stund.. dubbla täcken!


har suttit å läst lite gbp bloggar nu ikväll.. och jag har bestämt mig, jag ska se Kalla Fakta imorgon.. Tjejen som är med, Linda, jag hittade hennes blogg av en slump.. har inte läst så mycket där, men jag tänker göra det ändå..

eftersom jag redan har gjort min operation, så kan jag ju inte ändra på något..

för hur det än är, vad man än väljer i livet inom alla områden, så finns det alltid en baksida.. så även med denna operation såklart.. 


Ni hittar hennes blogg här! men jag förväntar mig att ingen som läser här kommer skriva något dumt till henne, för hur som haver så har hon lidigt nog..


mot sängen, och imorgon kl 14 äre dags att ta bort agrafferna..

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 mars 2011 19:06

klia klia klia klia klia! waaah.. gaaah! det kliar som jag vet inte vad under mina bandage på magen.. tur jag ska få ta bort det imorgon, även om det ska tejpas efter.. men nu äre dags för spruthelvetet igen :(

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 mars 2011 18:03



Fick en fråga från MLI :)


Kommentar:

MLI

Onsdag 9 mars 17:55

Ida! Visst stansade du också? :)


Svar: Jaa, jag stansar, är svaret på frågan! :)


Av Ida Söderblom - 9 mars 2011 15:07

ååh.. detta är säkert sånt som folk inte vill höra, men för mig är det underbart! när man har opererat magen så som jag har, så vill man ju ogärna sitta på toa å "trycka på" :P men nu har det gått över en vecka sedan jag fick gå på toa.. men idag funka de! wiihoo! även om jag fick sitta där i en halvtimme, även om det var stenhårt å jättelite.. det är ett steg i rätt rikting! =) utan nå jävla medel å grejer..

heja magen, heja heja!

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards