Alla inlägg under mars 2011

Av Ida Söderblom - 6 mars 2011 18:51

ååååh, jag vill ha potatis! ska leta reda på nå recept med potatis och göra en potatissoppa.. :)


thaisoppan tyckte jag inte alls om, smakade bara ingefära, även fast det bara var pyttepyttelite i.. :(

så de fick bli tacosoppa till midda oxå, den är iaf superdupergoooood! :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 6 mars 2011 17:17

har varit iväg en sväng ner på byn, provianterat lite och kollat på hockey :) köpte lite proviva för att ha som mellanmål.. inte så roligt att äta samma samma samma hela tiden.. ska prova thaisoppan jag gjorde igår till middag idag, så får vi se om smaken är godare än vad den luktar ;) annars får de bli nå annat..


men nu ska jag kolla efter nå recept på potatissoppa, för jag saknar potatis!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 6 mars 2011 11:51

waaah! jag blir så förbannad! vad faaan säger karln!? ingen leksak för damer!?

jag tror det kokar för mig alltså! idiot!

det jag pratar om är ca 1 minut in i klippet.. det är en sån där gubbe som jag bara önskar att jag möte ute på fjället å får köra ifrån!


Tjejer kan köra minst lika mycket skoter som

en kille, och minst lika bra!

Av Ida Söderblom - 6 mars 2011 09:17

uuuh.. jag är inte van att kliva upp på morgonen ;) men nu äre bara masa sig ur sängen när klockan ringer kl 8 och börja peta i sig frukosten.. sagt  gjort, har fått i mig både fruksost och morgonmedicinerna.. :)

men nu äre bara 1 timme kvar till mellanmål igen.. haha..


annars vet jag inte riktigt vad som händer idag.. fint väder, så jag ska bege mig ut på en promenix iaf.. :)


gjorde en thaisoppa igår som jag ska provsmaka idag till lunch, tyvärr så tycker jag den luktar helevete :P

men både mammi och Eriik säger att den är god, så jag får väl smaka..


keldas färdiga fisk&skaldjurssoppa klarade jag bara av att äta 1 mål igår, när jag skulle ta de till middag så fick jag bara i mig halva.. tycker den enbart smakar lakrits.. men den innehåller ju fänkål, så jag antar att det är därför.. är det någon annan där ute som är gbp-opererad som har fått "starkare" smaklökar efteråt?

eller så kanske det beror på att jag ätit diet i 6 veckor innan..

jaja, bara kämpa vidare! :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 5 mars 2011 22:18

jahapp.. så var det klart vilka som gick till slutspel.. har inte varit så mycket för hockeyn nu den senaste tiden, men nog äre skönt att mitt Timrå slapp kvalet och hamnade i ingenmansland iaf.. tråkigt att missa slutspel, men skönt att slippa kvalet..


vet att en vissa där ute hade försökt reta gallfeber på mig om timrå hamnat i kval, men nu var det istället detas modo som gjorde de.. men jag tänker inte säga nå mer om den saken! :P


nu har jag fått i mig alla mina mål mat, mitt vatten och alla mediciner.. även om sprutan orsakade panik även ikväll :(

nu äre dags för mig att sova..

nattinatt och sov gott

pusspuss


- - -

Jag tänker på dig..

Av Ida Söderblom - 5 mars 2011 21:56

såå, nu håller jag på att äta mitt sista mellanmål, så blire sängen sen! är sjukt trött å har suttit å halv nickat till under hela melodifestivalen ;) haha.. men jag antar att det är vanligt när man är nyopererad..


det blev en Hallonsmoothie till mellanmål ikväll, gjord på osötade hallon och lättmjölk.. kanske inte riktigt så gott som jag hade hoppats på.. ;)

Hallonsmoothie

Av Ida Söderblom - 5 mars 2011 17:03

sitter och äter ett mellanmål.. känner mig lite småfjantig som suger på en tesked i 20 minuter för att få i mig maten ;) sitter och försöker få i mig ett mellanmål som består av 1 dl yoghurt och 0,5 dl lättmjölk.. yoghurten är helt gudomligt god! :)


jag gjorde även en svampsoppa tidigare idag, så nu när den hade kallnat så mixade jag och Eriik halva.. det ser ut som bajs! jag vägrar att äta de, mammi och Eriik ville inte heller ha de.. så jag kastade det helt enkelt!

det som vi inte mixade ser däremot bättre ut, så de kan ju mammi eller Eriik äta nån dag.. :) håller på att göra bakad potatis till dem nu, ska bara hitta nån röra att göra till dem.. får kolla lite i kylskåpet vad som finns.. :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 5 mars 2011 12:28

har varit ute på en liten promenix i vårsolen med mammi och Eriik :) de rekommenderar en liten promenix om dagen, ca 1 km.. sedan spelar de ingen roll hur lång tid det tar att gå, huvudsaken man rör på sig :)

så vi har gått en promenix på ca 1 km, och nu har jag snart fått i mig mitt mellanmål, 1,5 dl lättmjölk :)


ååååh, vad jag har saknat mjölk!

massor med nomnomnomnomnomnomnom! NOM NOM NOM NOOOOM tillåmed ;)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards