Direktlänk till inlägg 14 december 2007

jag hatar mig själv..

Av Ida Söderblom - 14 december 2007 23:26

och jag vet du kommer säg att hata är ett starkt ord..

men jag står snart inte ut.. allt jag gör blir fel.. jag är en elefant i ett glashus och ovig som ett kylskåp, när det gäller din king iaf..

jag mår illa av att tänka på mig själv.. och jag mår ännu mer illa av att tänka mig att du ser mig.. om jag tycker jag är äcklig, ful, fet och dum.. ja då måste ju även du tycka de..

när man tycker om någon vill man ju vara fin och duktig för denna.. men jag känner att jag inte duger till de..jag inbillar mig saker..

skrattar du bakom min rygg? ibland får jag för mig det..

säger du en sak till mig men en annan till dina vänner/familj/bekanta? ibland får jag för mig det..

varför?

när du frågar mig något och jag svarar att "det spelar ingen roll" "om du vill det så" "vad vill du".. jag kan inte.. vågar inte..

varför? jo.. för att jag har ingen självkänsla kvar.. jag hatar min kropp, jag hatar allt hos mig..

göra något åt de? jo.. jag har försökt i säkert 10 år.. och försöker än idag.. menn är man aldrig lyckas så trycks man längre och längre ner.. tills det inte längre går att dra upp mig..

jag är svartsjuk på alla.. för alla är så mycket finare.. bättre..

vad är jag? en fet tjej som kör budbil.. ha!

och ja.. vafan.. just nu tycker jag synd om mig skälv!

fick ett av mina paket med kläder idag.. men då var min dag redan förstörd.. för den förstördes redan vid två inatt/imorse..

jag slits i stycken! fast de kanske inte gör nå? slit mig i tre så kanske jag ser normal ut sedan.. usch för allt..

inget funkar.. jag vet att den där jäla sköldkörteln spelar stor roll i de hela.. men vafan.. slit ut fanskapet och ge mig en ny.. och nej, jag tar inte min medicin som jag ska.. och det spelar oxå in.. men jag glömmer.. eller är det så att jag inte bryr mig? jag vet att de finns det som har det värre än mig.. men just nu tänker jag då fan inte så! "3 kg är 3 kg" i helvete heller! förändring tack.. NU! på engång..

jag kan inte ha nå kläder heller.. de jag har är förstora, trasiga eller för små.. kläderna jag fick idag vet jag inte.. provat dem.. ena tröjan var för liten, skorna hade de skickat fel storlek på.. äckliga fötter.. vissa kläder kunde jag ha.. men passar jag i dem? skulle knappast tro de.. ful!

när man mår som dåligast passar det in att göra nå man mår ännu dåligare av.. eller inte..

jag har aldrig trivts med att prova kläder.. men vad var de första jag gjorde nu ikväll efter Erik åkt hem och mamma lagt sig?

jo.. tände ljus och provade de nya kläderna.. och jag känner mig fulare och fetare än innan..

det är ingen som säger det.. men jag känner det.. jag säger det.. det är inte tillåtet för den som är det att tycka så, för då tycker man synd om sig själv.. men jag måste väl då yttra sanningen?

lågan håller sakta på att dö ut.. jag måste hitta tillbaka till mig själv..

för inte allt för länge sedan struntade jag i vad folk tyckte och tänkte.. jag accepterade mig själv.. men inte längre.. så fort jag går förbi en spegel mår jag dåligt.. så fort du ser på mig undrar jag vad du ser..

VAD ÄR JAG I DINA ÖGON!?


 
 
Ingen bild

Sassa

17 december 2007 00:32

DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA IDA I VÅRA ÖGON! VI ÄLSKAR DIG GUMMAN! Kram Sandra o Pontus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards