Alla inlägg under september 2009

Av Ida Söderblom - 10 september 2009 09:36

hua, twilight böckerna är farliga! :P haha.. har precis läst i över en timme, och de känns som en kvart typ.. haha, vars tog min morgon vägen?

hade tänkt springa ner i källaren och duscha, men schampoot är sluuut :/ kände inte för att kila ner på affärn nu..


Eriks tele gick även sönder igår.. vettefan vad som hände med den.. så han har min nu eftersom han har beredskap och de måste kunna nå honom om nå händer.. men nog är tomt utan tele alltid..


näe, rostad macka med ost och en kopp te kanske ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 september 2009 22:04

Päälsken bestämde att vi hade råd att äta midda ute idag, så de vart frasses :) hehe.. sen åkte vi å kvällsfiska lite, men inte ens ett napp.. haha.. :P så då tog vi en sväng med bilen efter lite skogsbilvägar..

jag har alltid sagt att jag vill bo för mig själv, lite på sidan om, inga grannar å så.. men idag körde vi förbi ett hus som låg HELT för sig själv.. ingen mottagning på telefonen, inte ens telia! sen var det över 1 mil till stora vägen, minst 6 km till närmaste granne och väg som plogas.. haha.. :P


Erik har fixat min stationära dator :) så vi satt och tittade igenom massa filmklipp och bilder.. sen fanns det msn loggar från typ 2005 till 2008.. allt som vi skrivit till varandra.. nästan allt iaf :) lite roligt..

nu kramas och sooova!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 9 september 2009 16:36

ligger här å fryser om mina tår.. iskallt här i lägenheten just nu!

idag har jag verkligen inte gjort särskilt mycke.. tog en promenix ner på värmeverket där Erik jobbade imorse.. vart bjuden på rostad macka med ost och marmelad till frukost :) mums!

sen har vi mest bara varit runt.. åt lunch på krogen, inte för att jag vet om stuvade makaroner och korv var värt 70 kr, men men..


sen var vi å mixtrade med extraljusen på jobbilen, hade tänkt fiska lite med det regnade.. och så fort de slutade och jag klev ut så började det igen :(

så jag gick in i fikarummet och gick igenom alla tidningar som finns.. haha.. gissa vad jag hitta? jo, Hjärngymnastik från illustrerad vetenskap.. haha.. så jag å Erik har suttit å gått igenom lite.. inte allt för smarta är vi.. hahaha ;)


ska väl slänga ihop nå midda snart.. gör väl nå av resterna vi har i kylen.. nån mix blir de allt.. :P

nu ska jag ge mig in på att installera photoshop ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 8 september 2009 21:30

tjoho! har varit med päälsk på jobbet en stund idag.. inte så värst mycket göra, vi fiskade lite, men ingen fisk.. var in en sväng på mio och kollade efter nån hylla, men de fanns bara dyra.. så jag funderar på att gå å köpa nå brädor och göra en egen hylla :P

sen vart de makaroniconcarne till midda idag.. massa mums! :) efter de låg vi i sängen, fulade oss och kollade på lite hus.. och nu kom vi precis in från en liten promenad till ica..

vart ben&jerry´s igen.. haha ;) verkar som vi har kommit in i nå ben&jerry´s period.. har blivit 3 st brukar på 4 dagar.. haha ;) först var de Caramel chew chew, och den var massor massor god! :) andra burken vart en Baked Alaska, den är oxå god, men inte alls som den första burken :)

men idag vart de en Coccolate Macadamia.. vi får väl se om den är någon höjdare, vi har inte hunnit med att äta nå av den än.. lite synd att de är så pass dyra bara.. såg att Ica hade oxå kommit med nå sånna glassar typ..

har suttit och kollat igenom lite bilder jag tänkte slänga upp här på bloggen.. summera sommaren typ.. har gått igenom bilderna från 1/8 till 6/9 :) nog för att de är höstbilder på slutet, men ändå ;) de får väl komma i ett eget inlägg om inte annat :)

ska väl koppla in externa hårddisken och kolla igenom resten av bilderna.. ska nog installera photoshop imorgon, så får vi se om den här datorn klarar av de.. Erik håller på att fixa med min stationära som inte vill funka, virusprogrammet har bugga ur.. och nu går de inte avinstallera.. :/ knasgrejer!

men än så länge har den bara kommit upp på skrivbordet ;) hahaha..

näe, om man kanske kunde lyckas slita karln från youtube så vi kanske kan se en film innan det är godnatt och sooooova :P ingen aning om morgondagen än.. men fiska kanske? hahah ;) sällan!

näe, nu kasta kudda på herr nilsson ;)

pusspuss

   e<3i

Av Ida Söderblom - 8 september 2009 10:30

tjoho! :) här var det visst en massa ändringar? bloggagratis byter visst namn till bloggplatsen :) snyggt nytt utseende, antar man bara ska bli van det ;)


päälsken åkte och jobbade redan kl halv sex imorse.. :( det är massa strul på värmeverket och eftersom han sköter om båda kraftstationerna och värmeverket själv den här veckan så var det bara att åka dit..

blir tomt i den stora sängen när man sover själv..

men nu kommer han väl snart hem på lunch? tror jag iaf.. brukar vara kl 11 och jag då inte hört nå annat..


igår var vi till stalon och rondade, en stooor kraftstation som ligger under marken! häftigt säger jag bara.. hehe :) insprängd i ett berg.. sen vart de nå fel på stationen i malgomaj så vi åkte dit oxå..

sen fiskade vi lite, men ingen fisk.. kanske blir mer idag? ;)


var in hos polarisåterförsäljaren en sväng oxå, vi var de första som fick med oss en katalog över 2010:orna :)

riktigt fina, men shiftisen är dyr.. och finns inte i rmk-utförande.. :(

menmen.. nu kom päälsk hem..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 7 september 2009 11:39

Päälsken är hemma på lunch :) det vart smörgås med rökt sik och några glas mjölk... eller rättare sagt många, både jag och Erik är högkonsumenter av denna underbara vita dryck ;)


så nu har E lagt sig för en tupplur och jag irrar runt på nätet.. :)

ska nog fortsätta läsa min bok.. funderar på om jag ska slänga in photoshop på den här lånedatorn, vet ju inte när jag får tillbaka min och jag saknar att kunna redigera bilder.. vi får väl se :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 6 september 2009 22:25

Päälsken när vi precis fått upp gäddan :) och han kallade även mitt fiskespö för "leksaksspö", men jag fick upp den! haha.. och min "fiskelinaknut" höll! ;)

Men de var knappt så jag orkade hålla upp den ;)

Av Ida Söderblom - 6 september 2009 22:06

tjoho! vi var ute och fiskade flera timmar idag, jättemysigt och solen tittade fram och värmde lite :)

de första som hände var att Erik fick en gädda på typ 5 kg på första kastet :P haha.. men den var inte skadad så vi kastade tillbaka den..

sen fick jag upp 3 fina abborrar som vi har rensat och lagt i frysen..


trodde även jag hade en fjärde abborre, men de slet alldeles för mycket.. hade en lite spinnare på..

började veva lite mer och drog å hade mig.. sen när den kom närmare land så var det den största gädda jag någonsin hade sett!!

den slängde upp stjärten och vände, började simma ut mot strömmen igen och drog som jag vet inte vad.. kämpade bra länge innan jag fick den att komma in mot land igen..

men den vände, igen! haha.. den drog ut nästan all lina innan jag hade fått in den igen, och den här gången fick jag in den till land så Erik kunde slå till den med huggkrocken, för att sedan ta ihjäl den..

och jag lovar, den är STOR! jag orkade knappt hålla upp den..


så vi åkte in till vilhelmina, till MB fisk eller vad de heter.. en jättemysig gårdbutik här som säljer fisk, sylt, vilt, tunnbröd och grejer :)

så vi bad han väga den eftersom vi inte hade någon våg.. den vägde hela 13,2 kg!! haha.. vi gissade på 9-10 typ.. men icke! :)

vi visste inte vad vi skulle göra med den.. men då ville killen där på MB fisk byta till sig den.. så vi fick rökt sik, rökt abborre, tunnbröd och enbärssill.. :) jätteroligt!


så nu ikväll har vi festat på sillen, tillsammas med lite potatis och pannerad lax med äggsås :)

kan slänga upp en bild på gäddan senare :) sen är verkligen gigantisk!! haha.. kan knappt fatta de..


näe, nu ska jag krypa ner i den renbäddade sängen, nyduschad och med tända ljus.. ska se nån film innan det är dags att soova!

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards