Alla inlägg under januari 2011

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 23:51

jääs! en till dag avklarad.. :)

dooock så har jag inte fått i mig tillräckligt idag heller.. 1½ shake och en soppa.. fyyyyyy mig! måste verkligen skärpa mig nu.. imorgon är nya tag med maten..

känner mig yr och svimfärdig idag, och det beror helt säkert på att jag inte ätit tillräckligt..


läste även att när man gå på sån här diet så går man in i nå som heter ketos, man man då få yrsel men att man ska dricka mer vatten isf.. så jag ska skärpa mig!


men nu blire sängen, för jag ska försöka ta mig upp tidigt imorgon.. för om det fortsätter vara plusgrader så blire en promenix eller två :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 22:39

När vi var på biltema igår passade jag på att köpa färg. penslar och "målar-papper"..

Så nu ikväll har jag målat om ett av våra småbort :) Ser redan mycket snyggare ut, å då har jag ändå bara målat en vända..

Det var bara träfärgat förut, och nu blire svart istället :)


Och jag hade lyckats med att inte få nå färg på händerna ( eller resten av mig för den delen ;) ), men när jag skulle göra ren penseln så vart mina händer kolsvarta.. haha.. men har fått bort det nu iaf..


nu ska jag tvinga i mig en shake och sedan se lite tv eller film :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 19:38

sitter och googlar om camebridge-kuren, men jag hittar inga direkt priser.. =/ tycker det är lite konstigt att det inte står något om de på deras egen hemsida.. men det kanske är olika från försäljare till försäljare?

men med camebridge så äter man iaf bara 3 mål om dagen, så då kanske tillåmed jag lyckas få i mig alla mål ;)


nu ska jag kika på "Halv åtta hos mig".. många tycker det är konstigt att jag tittar på matprogram när jag går på diet, men det är en del av mitt liv sedan innan, och jag tänker inte sluta med det bara för att jag inte kan äta det nu :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 18:20

Så, nu är julen helt borta i vardagsrummet.. Eller ja, nästan allt.. har inte bytt gardiner, men de vi har här inne skriker inte direkt jul :)

Var och skulle köpa några nya paneler på dollar, billigt å bra.. men självklart så har de börjat ta in kortare gardiner nu.. förut var de 240 cm långa, nu är de 230 och det är för kort hos oss.. :( så de vart inga nya, så jag letar vidare efter nå snyggt och billigt :)


införskaffade även 2 nya lådor till alla mina pärlor och grejer igår, så jag sorterade in en massa i dem igår.. men jag har ändå inte lådor till allt.. :/

skulle verkligen behöva en egen hörna där jag kan hålla till, men jag har ingen lust att sitta på övervåningen själv ännu.. så vi hade tänkt ha ett skrivbord här i vardagsrummet, men vi har inte hittat något bra än.. :(


men nu ska jag fortsätta med min städning och sortering innan halv åtta hos mig börjar på tv :) för Eriik han är ju på hockeyträning han..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 12:46

ååh.. känner att det är dags att våran gran får flytta ut i naturen igen, men egentligen vill jag inte.. för den är fortfarande så fin! :)

den barrar knappt nå alls.. däremot så trivdes våran vackra gran så himla bra hos oss, så den har skjutit med skott :) haha.. den tror nog att det är vår.. ;)


   


Men nu är granen avklädd och utkastad.. Vår första gran i det här huset var verkligen fin, och jag kommer sakna den! Bara hoppas på att vi hittar en lika fin nästa år :)


 

Hejdå granen!

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 11:19

jääs, nu har dag 8 dargit igång och jag är inne på vecka 2, känns grymt skönt! =)

ställde väckaren på kl 10 imorse, men har inte tagit mig ur sängen än.. haha

vet inte om det beror på den här dieten, men jag är trött riktigt jämt..

men nu ska jag iaf upp, ta dagens bilder och sedan tvinga i mig en shake.. sedan är det "vardagsmotion" som gäller, huset SKA städas idag :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 januari 2011 00:57

wiiihooo! sju dagar, EN VECKA, avklarad :) behöver jag säga att jag är nöjd? upp och nedgångar, men jag ska klara det här..


däremot så måste jag skärpa mig med ersättningarna.. har bara ätit 2 mål av 5 idag, och det är inte bra.. jag vet de.. imorgon ska det bli ändring på det..

imorgon är det även en vecka sedan jag vägde mig sist.. är jättenyfiken och skulle vilja väga mig imorgon, men jag ska inte göra det.. utan nästa vägning blir på vårdcentralen den 10 februari, för då har det gått 3 veckor och då vill de på kirurgen att jag åker och väger mig :) bara hålla tummarna!


men nu ska jag sova! är sjukt trött.. vart en lång dag..

har iaf sorterat lite av mina pärlor.. imorgon blire att städa huset! :) det kommer en som ska kolla våran panna till veckan, ställa in den rätt och byta ut saker i brännaren om det är nå sånt som gör att den jävlas.. men vi måste nog ha en ny slang innan de.. :)

näe, sova var det!

nattinatt och sov gott

pusspuss


- - -

Tack för ert stöd, det hjälper massor! :)

Av Ida Söderblom - 26 januari 2011 20:43

Vi kom precis hem från lule, var även förbi Leif i Sikfors och hämta en ny slang till vår panna, men den var för liten :(


Har precis stekt hamburgare åt gubben min, medan han fixade panna, och själv fortsätter jag med min diet.. mitt andra mål idag, så fy på mig!

liten kontrast när vi sitter brevid varandra och äter, han med sina hamburgare och jag med min diet-soppa.. hahah :P


däremot så missade jag ju båda programen som jag skulle se på tv ikväll, men tur att det finns tv4play så jag kan se dem ikväll istället :)

för nu ska vi ner en snabbis på byn..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards