Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Dag 23

Av Ida Söderblom - 11 februari 2011 10:47

ja, då var det en ny dag igen då :) och idag äre dags för midjemått!

bara Birgitta som har vågat sig på att gissa än då länge.. kanske kommer in nån fler gissning i detta inlägg? hehe..

ska cykla en vända och sedan duscha, sedan äre dags för midjemåttet.. :) så om ni vill gissa har ni en timme på er.. haha


annars så väntar vi på posten här hemma.. sedan ska vi ner på byn en sväng, Carina ringde från röda korset å sa att de hade ett skrivborde inne.. så hon skrev mitt namn på de så ska vi ner å kika på det idag, men för 30 kr så äre säkert värt de..

efter de så ska vi troligast till lule å köpa lite grejer..


men nu mot cykeln! =)

pusspuss

 
 
Ingen bild

Anki Eriksson

11 februari 2011 10:54

Klart jag vågar mig på en gissning igen, tar 16 cm denna gång, och håller tummarna:)

 
Joanna

Joanna

11 februari 2011 11:12

Hej!
Oja, det där med att frysa känner jag igen. Jag gick på flyt i 7 veckor, och det var 7 veckor av konstant iskalla händer och fötter, och över lag frös jag väldigt mycket. Fryser nu också till och från. Men när vikten står stilla lite en kort period, då fryser jag mindre. Sen vet jag att när jag börjar frysa igen då rör vågen på sig igen, haha.

Måste säga att nu, snaer 2 månader efter op så går det riktigt bra. Första månaden var jobbig tyckte jag. Jag hade lite ångest över att man måste prova sig fram över vad man tål och inte tål efter op. Livrädd för min första dumping ;) Än så länge har jag tack och lov klarat mig ifrån det. Det var rena himmelriket att få gå över från soppor och puréer till MAT. Kände mig så utanför när jag inte kunde äta mat förut med sambon och sonen. Men nu är ordningen återställd :)

Det är en härlig känsla när kilona bara rasar av :)

/ Joanna

http://Kiikop.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

11 februari 2011 12:03

Ja, 7 veckor var väldigt lång tid. Min kropp gillade det inte riktigt dock, fått utslag på armar och knän, kliiiiar som bara den, och svider, har fortfarande kvar det :( Glömmer bort att smörja också, det gör nog inte saken lättare.

Första veckan efter op körde jag flytande, sedan gick jag över på puré, så står det i bladet jag fick med hem från sjukhuset. Sedan skulle man äta puréad mat i 4 veckor, men riktigt så länge orkade jag inte. Så började med vanlig mat 3-4 veckor efter operationen, tuggar man bara ordentligt så går det jättebra :)

Hur länge har du väntat på operation? När bestämde du dig?

Ja, kan lägga till din mail :)

/ Joanna

http://Kiikop.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

11 februari 2011 12:45

Det låter toppen. Jag ska verkligen försöka.. jag vill ju. Men tröttnar fort och tappar lusten. :/
/Alex

http://alexandraekdal.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards