Alla inlägg under september 2011

Av Ida Söderblom - 13 september 2011 22:10

Idag har vi varit en sväng i Pite å shoppat :) Matilda är en riktigt liten storshoppare som kom hem med en ny Musse Pigg-kudde och en sån dära rittavla som man ritar på och sedan bara suddar bort.. typ nå magnetaktigt kanske? :P


  karrat var det faktiskt Satu som plockade ihop ;)


jag däremot kom hem med en liten present till Eriik, en 30 års present.. ;) inge speciellt, men nå litet å roligt :) vart även lite mer ljuskoppar, muffinsformar och sån som det var slut på hemma..


jag måste ju börja provbaka lite inför Eriiks 30 års ferre.. jag har ju lovat 30 sorters kakor/fikabröd och en ordentligt plockmatsbuffé :)


nu ska jag och Satu kika på lite film och käka karrameller och dricka dricka med tända ljus.. tjejkväll nr 2! :D

pusspuss

Av Ida Söderblom - 13 september 2011 12:03

till morgonen har vi lekt massa kurragömma här på Björkbacka ;)

jag och Matilda sprang omkring å gömde oss så fick Satu leta, sedan var det vår tur att leta efter Satu :)


Sen hittade hon oss....

  .... i bastun! ;)


men nu äre dags för lilltjejen att vila lite innan det bär av mot nya äventyr! :) och jag kanske skulle passa på att plocka ur och in i diskmaskinen.. :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 12 september 2011 23:20

vart tog denna måndag vägen!? tiden har bara sprungit förbi :)

vi har hunnit med att kika runt i affärerna på byn, käkat middag och umgåtts.. Matilda vart lite småkär i alla smycken jag har gjort så de har provats mer än en gång.. hihi :)


ikväll har det varit tjejkväll :) Jag, Satu och Alex har kikat tv, surrat, druckit te och ätit kaka.. eller, de har ätit kaka ;) haha.. mysigt värre!


nu äre snart dags för sängen så hoppas vi på finare väder imorgon.. så får vi se vad dagen bjuder på :)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 12 september 2011 13:54

Uscha.. Idag är det tre år sedan min älskade morbro dog, tiden går så fort.. Tre år av saknad! Jag har nog inte riktigt förstått att han är borta..

Varje gång jag åker ner till Sundsvall så funderar jag på om jag kanske får tid över för att åka å hälsa på morbro.. Sen kommer verkligheten ikapp och slår omkull en.. Om jag ska besöka honom så är det en grav jag får gå till..


Jag vet att du finns där uppe, ser ner på mig och är stolt! Du är älskad och saknad morbro.. Ta hand om pappa så ses vi om ett tag! Kramar

Av Ida Söderblom - 12 september 2011 11:35

varit utan ström bra länge nu på morgonen, men nu är allt som det ska igen :) hoppas jag iaf så den inte försvinner igen! haha..

men snart är Satu och Matilda här.. :D woooop wooop! glaaad!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 11 september 2011 21:03

nu äre dags att hoppa in i duschen och sedan gå och soooova! sista natten med Päälsk och en ny jobbvecka börjar för honom imorgon.. :(


men en annan grej som är bra med morgondagen är att då kommer Satu och Matilda upp! :D wiihoo sååå rooooliiiigt!

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 11 september 2011 19:50

Memorywirearmband i guld med vaxade glaspärlor i grönt och lila :)

100 kr + frakt


Alla mina smycken är nickelfria!

Av Ida Söderblom - 11 september 2011 12:52

Åhhh sån ångest jag har över dessa bilder.. :( jag ser bara skillnad på mittenbilden, men jag antar att det tar ett tag att vänja sig..


De översta bilderna är tagen på min första dietdag, 20 Januari 2011 då stod vågen på min maxvikt.. De undre bilderna är tagen i fredags, 9 September 2011, då vågen berättade för mig att jag hade gått ner 50 kg!?! :)

Vilket för mig är ofattbart! :P


Det börjat snart bli dags att lägga ihop en "film" med alla bilder vi tagit, så man kan se viktminskningen på det sättet oxå :) ska bara övertala min sambo att hjälpa mig lite.. eller övertala å övertala, få han att ta sig tid.. haha


Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards