Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida Söderblom - 4 oktober 2010 17:29

hemma efter första dagen på praktiken.. fick sluta lite tidigare :)

så nu sitter jag här och väntar på att maten ska bli klar.. den står i ugnen och sköter sig själv, riktigt skönt! :P och Erik har lovat att göra pannkaka nån dag så att middagen ska vara klar när jag kommer hem..


mitt paket från cellbes hade även kommit idag, så jag var och hämta ut de.. och till min stora besvikelse så var inte jackan meeeed! :( den ska komma i början på november.. men jag behöver den ju nuuuuu... blä blä blä!


men men, slänga in en tvättmaskin och en diskmaskin, för det görs ju inte av sig själv direkt :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 4 oktober 2010 09:11

har precis kommit ur duschen och insett att klockan är mer än vad jag trodde.. så nu sitter jag här och kastar i mig lite frulle medan jag skrivet detta.. :P


ska iväg på första dagen på praktikplatsen!  håll tummarna för mig att det går bra.. är faktisk ganska så nervös ;)

hörs senare idag..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 3 oktober 2010 23:33

uuuuh! :P hahaha.. vi försökte ju oss på att lösa en 2-stegs multi ikväll.. första steget gick som på räls.. och sedan tog vi 4 andra cachar inne i stan..

vart en sväng på max och en lyxshake ;) hehehe..

sedan började vi bege oss hemöver.. och sånt flyt som vi hade så var andra steget på multi-cachen på hemvägen.. så vi körde, och hamnde mitt ute i skogen! jag och Hanna fick lite panik känsla.. men tillsammans med grabbarna, hunden och flicklampor började vi gå in längs grusvägen (var en bom så vi kunde inte köra hela vägen fram) när vi kommit en bit så ser vi ett stort övergivet hus.. alla tvärstannade.. och vi enades snabbt om att denna tar vi i dagsljus! hahaha.. att man kan bli så himla skraj för ingenting ibland :P


sedan passade jag och Erik på att åka in och ta en till cach på vägen hem, hade sett att geocoinet som jag har velat logga hade landat i denna cach tidigare idag.. så nu äre här hos mig och väntar på att få resa vidare! :P

nu är vi uppe i 95 loggade cachar sedan början av juli.. får jag 100 innan nästa söndag tro? ;) hoppas!


imorgon börjar praktiken.. jag både vill och inte.. har lite panik känsla.. :/

men nu sova iaf.. skönt att jag gjorde iordning matlådorna tidigare idag..

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 3 oktober 2010 15:19

hoho! :) vart inget inlägg imorse.. Ante ringde och väckte oss vid tio, och då vart det bara full fart upp ur sängen.. det var visst nån sambandsövning som de skulle mojsa med.. så jag byte till mig att om vi åkte in så var vi tvungen att ta minst en cach, så vi skulle komma upp i 90 ;)


hehe.. sagt och gjort.. sedan efter en sväng till pite, lite geocachande så vart det att åka ner på byn en sväng.. och nu är vi egentligen bara hemma och vänder.. ha en potatisgratäng i ugnen så vi har några matlådor till imorgon..

för strax ska vi iväg till Ante och äta middag..


och vad tror ni står på kvällens agenda? ;) hehe.. jo.. så klart.. geocaching! =) börjar bli lite tradition på söndagkvällar.. vi geocachar, och självklart lyssnar de på sin "bullen" på radion :P kanske vi kommer upp i 100 innan nästa söndag?


imorgon börjar jag praktiken på fotoaffärn här i Älvsbyn.. jag är lite nervös.. men vi får hoppas att det går bra :) men men, nu ska jag ta och lokalisera några roliga som vi kan ta ikväll..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 2 oktober 2010 20:28

meeeeeeeeeeeeeeeeen! :( hade skrivit ett långt inlägg, åsså hänger sig firefox! blä blä blä blä! orkar inte skriva om allt..


men vi är iaf hemma efter en heldag med geocaching i boden.. vi tog lågt ifrån så många som vi hade hoppats på.. men vi kom fram till att det är tekniskt omöjligt att logga så många om man tar sig fram med bil, däremot om man cyklar :) då lär det gå undan att ta sig från cach 1 till 2 :P

sedan har vi aldrig cachat i Boden förut.. :) och när man cachat på ett ställe lär man känna "cach-ägarnas" sätt att tänka och hur de placerar ut sina gömmor ;)


vi loggade första cachen 8,32 imorse och sista tog vi 18,22.. sedan vart vi tvungen att åka hem tidigare än vad vi tänkt då min kära pojkvän fick jätteont i magen :/ meeen.. vi slog iaf vårt eget rekord.. vi tog 16 st på en dag :) så nu har vi tagit 89 st, närmar oss 100 :) vi ska helt klart åka till Boden och ta en till heldag där.. :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 2 oktober 2010 07:44

idag äre geocachingdag! =D så det kommer bli lite uppdaterat.. du åker vi mot boden och hoppas på en bra dag!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 2 oktober 2010 00:29

uuuh.. jag är tlööööött! dagen vart inte som den var tänkt.. vart middag på sunes, ingen bakning och vi kom hem sent.. men vi hade trevligt ändå! =) hamnade hos en jobbkompis till Erik..


suttit och skrivit ner lite cachar inför morgondagen, Erik sover sedan 45 minuter tillbaka.. tror det är dags för mig att krypa ner oxå..

klockan ringer före sju imorgon ;)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 1 oktober 2010 15:11

tvättmaskinen snurrar på, diskmaskinen diskar, det mesta är undanstökat i köket och här sitter jag och planerar för morgondagen :) hihi!

väntar på att min kära sambo ska komma hem så vi kan åka och handla, så blire till att baka ikväll.. :)


sedan äre mannens tur att laga middag ikväll ;) hehe.. han ska få grilla medan jag bakar, så slår vi två flugor i en smäll! fast de flesta kanske har läst texten "När mannen grillar!" ;)


När en man ska grilla, händer följande:
1. Kvinnan handlar
2. Kvinnan gör sallad, tillbehör och efterrätt
3. Kvinnan förbereder köttet för grillning, lägger det på ett fat tillsammans med grilltången och går ut med det till mannen som hänger vid grillen med en öl (helst tar hon med sig en extra öl till honom)
4. Mannen lägger köttet på grillen
5. Kvinnan går in och dukar samt kontrollerar tillbehören
6. Kvinnan kommer ut för att berätta att köttet snart bränns vid
7. Mannen tar upp köttet från grillen och räcker det till kvinnan
8. Kvinnan tar in maten och ställer fram på bordet
9. Efter maten dukar kvinnan av och diskar
10. Mannen frågar om kvinnan tyckte att det var skönt att få ledigt från matlagningen en kväll.... När han ser hennes irriterade min tänker han att det finns kvinnor som aldrig är nöjda, hur man än försöker!!! ;)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards