Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Vecka 22

Av Ida Söderblom - 23 april 2012 17:10

Idag går vi in i vecka 22 enligt det datum vi fick på ultraljudet.. Jag och Eriik byter fortfarande vecka på lördagar, just för att vi alltid har gjort det och 2 dagar är inte så mycket enligt oss :P


  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 148 av 280. (52,9%).
     
  • Du är i vecka 22.
  • Du har gått 21 fulla veckor och 0 fulla dagar (v21+0).
  • Du är i 5:e kalendermånaden.
  • Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester två.
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 132 dagar kvar till beräknad förlossning.

Däremot så verkar det som att folk runt omkring oss och gravid-bloggar jag läser, ja alla, verkar få för tidigt :P annars burkar ju förstföderskor gå över tiden, men inte just nu verkar det som.. haha.. det slutar väl med att jag får föda på Startplattan under Höljes eller nå ;)

Kanske under marknaden i Åsele? ja, vem vet när det lilla livet bestämmer sig för att kika ut.. inte för tidigt hoppas jag! och inte för sent heller ;P


Något som är lite "tråkigt" men när vi är beräknade är att jag missar marknaden i Sundsvall, Selånger marknad.. jag har varit på en marknaden ända sedan jag låg i mammis mage.. Mammi var där å gick på söndagen och på måndagen blev hon inlagd för ett planerat kejsarsnitt.. ;)

Eftersom vi missar just Selånger i år så siktar vi in oss på Åsele marknad istället.. :)


I övrigt så mår jag hur bra som helst, känner dock inte av det lilla Sesamfröet än, men det kommer väl snart hoppas jag.. Ska tillbaka på vårdcentralen nästa vecka och ta nya prover och få med en sån dära "socker-testare" hem.. 

Eftersom jag är opererad så kan jag inte göra någon glukosbelastning (risk för meeeegadumping), men för att kunna utesluta graviditetsdiabetes och se hur min kropp hanterar insulinnivån nu när jag är gravid så ska jag få låna hem en sån dära mojäng..

blir att sticka sig själv i fingret massor med gånger en dag, läsa av i mojängen och hoppas på att det

är bra.. :) alla prover de har tagit hittills har varit bra iaf :)

pusspuss

 
 
Monica

Monica

23 april 2012 20:48

Hej!
Vad kul med ett litet sesamfrö!:)
Hur länge efter din op blev du gravid?
Jag ska opas 4 juni. Jag har pcos och vi skall försöka
Bli gravida till våren om ett år:)
/Monica

http://www.micaiselin.blogspot.se

Ida Söderblom

23 april 2012 21:43

Ja, vi är så lyckliga! :)
9 månader efter open blev jag gravid, dock så har jag fortfarande mycket att gå ner, men mina värden har varit bra hela vägen..

är du ordentligt utredd för pcos?
lycka till med allt! :)
kram Ida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards