Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

155 slag/minuten <3 & första SF-måttet..

Av Ida Söderblom - 24 maj 2012 20:22

Idag har vi varit en sväng till barnmorskan :) första besöket där jag inte behövde lämna nå blodprover, sköönt! börjar bli lite less på alla dessa blodprover..

Eriik kunde följa med den här gången! :) mycket roligare när vi kan dela detta med varandra.. <3


155 slag/minuten slog hjärtat denna gång, och barnmorskan gissar på en flicka :P vi får väl se när lilla Sesamfröet väljer att titta ut vad det är för kön.. jag säger fortfarande han när jag pratar om bäbben..

Sedan tog vi det första SF-måttet idag, 24 cm.. :)

Jag var lite orolig över hur det skulle gå att mäta med tanke på "fläskmagen" som hänger där, men det gick bara bra med tanke på att allt är så mjukt efter viktnedgången.. Bäbbe tyckte att hon knådade på lite väl så han valde att sparka tillbaka lite :P


Lämnade även igen "sockermaskinen".. hon tyckte mina värden hade varit perfeka, 7 ggr om dagen fick jag kolla och det låg mellan 4,2-5,5 hela tiden.. sååå skönt att det inte var nå strul där iaf :)


Bästa träff blir den 11/6, och efter det så blir det visst varannan vecka.. måste komma ihåg att ringa till SMVC för att boka tid för TUL i början på juli, måste bara kolla datumen lite så att det blir när Eriik är hemma och inte medan vi är på semester söder ut i Sverige..

pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Söderblom - 10 december 2016 23:23


Idag hittade kidsen varsin badboll i paketen :) Gissa vilka som genast sprang upp till badkaret? ;) Tillsammans valde de att använda den blåa idag och spara den röda till sen :) ...

Av Ida Söderblom - 9 december 2016 20:47


Tänka sig, idag hade tomten å mamman fixat en deg i kylskåpet, och dumle, bakformar å noblesse i paketet på kalendern :) Så ikväll har vi bakat dumlekakor.. :) ...

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 22:55


[ycka över en växel till järnvägen och pennor

Av Ida Söderblom - 8 december 2016 00:04


Idag hittade vi en målarbok och mer järnvägsbitar i kalendern :) Elias frågade imorse varför inte tomten har lämnat en paketkalender hos alla barn.. Vill låta dem ha kvar den mysiga tron på tomten, så jag fick vackert erkänna att det var mamma som ...

Av Ida Söderblom - 6 december 2016 23:36


Idag hittade vi järnvägsbitar och snoddar/klämmor i paketen :) vi har även hunnit med att baka 2 mjuka pepparkakor, en till oss och en till Erik å hans sandargubbar inför nattens kommande jobb.. ...

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards