Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida Söderblom - 25 oktober 2013 22:21

Imorse vare en trött kille efter frulle, men man kan ju inte erkänna det ;) han härjade runt, runt, runt.. men efter nån timme så ville han komma upp å sitta i soffan å kika på lite Disney Junior-kanalen..
Det tog inte många minuter så satt han å svajade å somnade sittandes ;) flyttade honom till sängen utan minsta lilla protest, å han sov i 1,5 timme :P

Trött kille.. <3 ?

Fredagsmys med den sötaste! :) ?

Annars så började ju dagen inte som vi ville.. Biljäveln startade inte, trots att laddaren suttit i heeeeela natten.. :(
Erik insåg nog ganska snart att vi skulle ha en bucklig huv om han inte fixade starthjälp åt mig fort ;) haha..
Så snälla Jeepe kom å kablade igång oss :)

Sen vart det lunch på Café Storgatan tillsammans med Elias kusiner å deras mamma :) Vi gick runt i lite affärer, letade vantar åt Elias..

Men hittade inga som jag tyckte var perfekta.. :/ antingen trånga å svåra att ta på, å nästa modell så var de gigantiska.. hittade tillslut två-pack vantar för 120 kr på Happy, hyffsat varma, men tror inte de håller torrt nå länge..
Om det blir en stadstur med farmor&farfar imorgon så fortsätter jakten då..

Vi vart även bjudna på middag hos farmor ikväll, sedan fick Elias vara kvar där medan jag åkte å handlade lite..
Mina höfter hade verkligen gett upp, så det var skönt att kunna handla i lugn&ro, samt slippa lyfta Elias i&ur bilbarnstolen flera gånger..

När vi kom hem så vare nätt å jämnt vi tog oss in in huset :/ höfterna låstensig rejällt å Elias funderade nog över vad som tog så lång tid..
Jag är verkligen jätteglad att han går, annars hade vi nog inte klarat oss själva ikväll.. vi byte blöja i soffan, hade lite fredagsmys med vindruvor, tog på jamasen och gosade lite..
När det var dags för välling å sova gick han själv till sin säng, något han gör varje kväll nu :) Så jag behövde bara lyfta ner honom i sängen och sitta bredvid som sällskap, sjunga lite å sen sov han.. mysungen min!

Nu sitter/halvligger jag i soffan å undrar hur jag ska ta mig upp häifrån.. ;) Virkar på ett lite pillrigt 'projekt' till en viss sambo som snart fyller år.. :)
Men jag ska nog försöka leta mig till sängen, då värken brukar försvinna av en natts sömn :)

Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 oktober 2013 08:53

Man byter blöja, sätter ner barnet i fråga på golvet, det hinner knappt gå 2 minuter, så har barnet bajsat..

Nån fler som känner igen sig i detta blöjbytande? ;) haha

Älskade barn!

Av Ida Söderblom - 24 oktober 2013 21:52

Jag ligger redan med huvudet på kudden, lyssnar på litens andetag, känner Vallmos bökande och tänkte försöka mig på en tidig kväll och kanske ha lite mer ork imorgon :)

Ibland äre roligt att virka nå som inte tar en vecka att färdigställa ;) så ikväll fick det bli lite fikabröd :)

Allergivänligt och kalorisnålt ;)


Imorgon tänkte vi oss ner på byn å hitta nå handskar åt Elias :) Träffa farmor, å kanske kusinerna.. ta en lunch å bara ha det bra..
Vi blir ju ensamma i helgen då pappan jobbar, så om nån vill ses eller göra nå - hojta! :)

Nattinatt och sov gott!
pusspuss

Av Ida Söderblom - 24 oktober 2013 15:25

Det gäller att ta vara på de få mysstunderna i vardagen.. <3

Av Ida Söderblom - 23 oktober 2013 23:23

Jag kan lova er att det är inte lätt att vara hyffsat höggravid och klä en busig ettåring för blöt utelek :P
Men så länge han skrattar å nöjer sig med stt springa ett varv runt köksön mellan varje plagg, sko och vante som ska på, och inte gallskriker å gråter, så är jag nöjd :P

Elias är lite svår att aktivera inne, han har inga direkta favoritleksaker, dem han tycker om kan han/vi leka ett litet tag med, sen är han less å vill göra nå annat..
Därför försöker vi ha en utestund, så han får springa av sig å leka, för att sedan sova vagnen ute.. :)
För äre nå han älskar, så äre att vara utomhus :)

Inatt hade det ju snöat lite, men detta övergick till regn under dagen.. vi väntade å väntade på att regnet skulle avta, men icke.. Det minskade iaf, så vi klädde oss å gick ut ändå :)
Men redan efter typ 5-10 min var litens vantar dyngsura.. så bra, varma och hyffsat vattentäta vantar står på inköpslistan.. har ni några tips? :)

Gunga meeeeera! :)

Hur många varv jag drog honom på snowracern runt huset? Jag tappade nog räkningen efter typ 8-9 ;)

Efter att ha sovit en sväng var jag tvungen hitta på bus medan mamma lagade mat :P
Blivande elektriker som sin far? ;)

Snääääälla mamma, kan vi inte bada? :)


Medan jag gjorde iordning vällingen försvann lillskrutten, hittade igen honom i badbaljan ;) så det fick bli ett kvällsbad innan nattningen :) Mys!

Nu sover busen sedan nån timme, och jag borde oxå sova sedan läääänge ;) men jag ville bli klar med ihopmonteringen av alla african flowers, å det blev jag :)
Men nån resultatbild blire inte förens till jul :P
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 oktober 2013 22:44

Snabba-fina-bästa-Hanna, som även ringde ang bilbarnstolarna igårkväll, gav mig id-nummrena på stolarna detta gäller och vår stol är inte med bland dem :D känner mig genast lugnare..

Däremot tycker jag det är konstigt att det inte är ett standardtest med krock i 60 km/h.. detta gäller då inte bara axkid, utan alla märken.. å då har vi här i Sverige ändå hårdare regler än i många andra länder..

Av Ida Söderblom - 22 oktober 2013 23:22

Lilla, söta Vallmo.. Närmare å närmare för varje dag som går <3

Ikväll när jag satt å virkade ihop mitt senaste projekt så sparkade Vallmo så mycket inne i magen att hela virkningen hoppade :) Mys!

Sammandragningarna kommer och går, känner ofta av ett tryck neråt, speciellt om jag sätter mig på huk.. än så länge fåru allt stanna i magen lillskit! :P

Har fått tillbaka lite illamående på morgonen, mjölk är verkligen helt uteslutet fram tills efter kl 11 på dagen.. fil går bra till frulle, men gud nåde mig om jag dricker mjölk ;)

Har lite smått börjat städa ur några utav mina och Eriks lådor i byrån i sovrummet, börjar vara dags att tvätta upp lite kläder till Vallmo snart.. :)

Av Ida Söderblom - 22 oktober 2013 23:11

Idag har vi varit på kyrkans barngrupp :) Alla som ville fick färglägga en godnattbön.. Så med lite hjälp lyckades Elias åstadkomma denna teckning :D

Kritorna var ju däremot minst lika roliga att äta på och slå i bordet, pappret skulle givetvis skrynklas oxå ;)

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards