Alla inlägg under april 2012

Av Ida Söderblom - 18 april 2012 19:05

Min kvart på träningscykeln är avverkad även för idag.. :) ingen promenix dock, men förhoppningsvis snöar det inte imorgon.. :P idag besegrade tyvärr vädret min motivation..

har köpt å bytt batteri i min våg, men den funkar inte som den ska ändå.. :( buuhuu.. ska låta den stå utan batteri ett tag å se om den kanske "går till sig", annars blir det att köpa en ny då den "feeeeta" lönen trillar in nästa vecka..


nu ska jag glo lite tv innan det är dags att krypa ner under täcket igen.. tyvärr så är jag nu gräsänka på obestämd tid, Eriik ska jobba i helgen och vet inte än om han blir ledig till veckan isf.. buhu :(

pusspuss

Av Ida Söderblom - 17 april 2012 21:26

Nu när min dumma förkylning börjar ge med sig så tänkte jag ta tag i det hära med träningen igen.. Har inte vägt mig här hemma på över 2 veckor, vet att det kommer visa plus.. men den enkla anledningen är att jag inte kunnat väga mig, måste ha ett nytt batteri och hoppas att det bara är det och att vågen inte har gått sönder..


även om jag är gravid nu så "behöver" jag inte gå upp i vikt, det finns mycket kvar på min kropp för bäbis att ta av.. och träning är bara bra under graviditeten :)

blir inte gymmet riktigt än då min nästäppa inte vill släppa.. barnmorskan tror att det mycket väl kan vara graviditetstäppa som dröjer sig kvar efter förkylningen, men jag hoppas på att så inte är fallet!


nu blir det promenixar och minst 15 min på cykeln/dag här hemma en vecka framöver, men start idag! :) så får vi se om jag är bättre i dumnäsan nästa vecka och kanske kan bege mig till gymmet då..

en kvart på cykeln kanske låter lite, men det är bättre att börja lätt än att jag ska få ont..


de lilla foglossningarna jag har fått ska inte få bli värre om jag får bestämma.. barnmorskan tyckte det var jättebra att jag gick en sväng när jag känner att det börjar göra ont, självklart kombinerat med att kanske vila en stund då och då.. men det släpper oftast lite om jag kommer igång och rör på mig :)


jag vill må bra, jag vill röra på mig och jag vill inte gå upp.. så länge jag mår bra, så mår Fröet bra.. och så länge Fröet mår bra så är jag nöjd! :)

Av Ida Söderblom - 17 april 2012 15:43

Lillhjärtat tickade på full gas tror jag minsann :P 160 slag/minuten.. och allt lät då så fint.. känns skönt att alla värden och allt är så pass bra, min järnvärde har inte sjunkit nå sedan jag blev gravid vilket betyder att jag än så länge slipper tänka på de dära järntabletterna som jag mår så dåligt på.. :)


nästa besök hos barnmorskan blir den 25 Maj, en fredag bokade hon in så vi får hoppas att Eriik har möjlighet att kunna följa med då.. :) Blir att lyssna på hjärtat på varje träff framöver.. och nästa UL blir i vecka 32 om inget "onormalt" visar sig innan dess.. :)

Pusspuss

Av Ida Söderblom - 17 april 2012 10:20

Idag blir de en sväng till Pite med Eriiks mamma.. kika på en födelsedagspresent, ett besök hos barnmorskan och lite annat smått å gott som står på schemat.. :)


enligt pappret jag fått av barnmorskan så ska vi lyssna på Sesamfröets lilla hjärta idag.. så jag längtar.. tråkigt bara att pappa Eriik inte kan vara med den här gången heller.. :(

men han installerade en ny app åt mig så jag ska kunna spela in hjärtljudet så han får höra sen :)

nu ska jag byta om och dra en borste genom håret så jag är klar när Birgitta kommer..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 16 april 2012 18:17

Har nu bestämt mig för att låsa upp de flesta av mina låsta inlägg.. Men vissa förblir låsta, och vissa inlägg framöver kanske de kommer att få ett litet lås beroende på vad jag känner.. ibland äre skönt att få skriva av sig och veta vilka det är som läser det..


Idag är vi halvvägs genom graviditeten enligt de nya datumet vi fick på UL.. :) Jag kan verkligen inte förstå att vi har gått halva tiden nu! Vart tar tiden vägen egentligen?



  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 141 av 280. (50,4%).

  • Du är i vecka 21.
  • Du har gått 20 fulla veckor och 0 fulla dagar (v20+0).
  • Du är i 5:e kalendermånaden.
  • Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester två
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 139 dagar kvar till beräknad förlossning.


Vad jag tycker är jobbigt är att jag inte känner några fosterrörelser och att det inte syns något på mig.. Ang att jag inte känner några fosterrörelser så har jag iaf fått veta att det beror på att jag har moderkakan i framvägg och då känner man rörelserna senare.. men jag längtar!


Siffrorna ovan är enligt de nya beräkningarna, men jag och Eriik känner fortfarande att vi byter vecka på lördagar istället för måndagar.. 2 dagar fram eller tillbaka är ju inget att prata om egentligen.. Sesamfröet kommer ut när h*n är redo att träffa oss :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 16 april 2012 17:35

Det här med barnvagnar är ju en helt värld för sig.. men här kommer iaf bilderna på våran Briovagn.. =)

Riktigt nöjd med den, än så länge.. har ju inte direkt provat den med nån Bäbbe i ännu..

Har tvättat innertyget och gjort rent chassit, mest bara för att den ska kännas mer som vår.. =)


 



Av Ida Söderblom - 15 april 2012 20:32

Helgen började underbart.. Eriik kom hem redan torsdagkväll, vilket betydde att vi fick en hel extra dag tillsammans! och det betyder massor.. vi har grillat varje dag, fått massa saker till 140in, myst, varit med vänner och haft en superduperhelg även om det kom massa snö..


men tyvärr får den inte sluta lika trevligt.. när vi backade ut min älskade bil från parkeringen så gick en drivknut sönder.. :( det är då verkligen TUR vi har 140in så jag inte blir strandsatt här i Tvärån i veckan.. bor man 1,3 mil från byn vill man inte vara utan bil.. även om det går bussar så skulle jag känna mig så inlåst utan bil..

sedan att vissa ska lägga sig i vad vi har för bilar börjar vi bli riktigt less på! Vi kör vad vi vill, när vi vill!

och att vi bara skulle haft bekymmer med lagunan är då verkligen den största lögn jag hört på länge.. jag har kört henne över 15000 mil under mina 4-5 år med henne.. hon är skuldfri, går billigt som jag vet inte vad och att det går sönder slitage delar är helt normalt med tanke på hur många mil hon rullar..

jag är less på kommentarer och gliringar, så nästan gång kommer jag inte vara tyst..

Av Ida Söderblom - 12 april 2012 19:03

.. min kära sambo kommer hem redan ikväll! =D wiihoo! heeeeela helgen tillsammans utan att fredagen ska gå bort i restid.. ingen är gladare än jag!


har hunnit med att göra 5 matlådor idag, vart lax&spenat canneloni till middag :), tvättat undan några maskiner och surrat massa i telefon.. :) himen sprack tillåmed upp nu på kvällssidan å bjöd på lite sol istället för bara grått grått grått.. hoppas det blir bra väder i helgen så vi kan grilla igen :) vårkänslor delux!


ska hitta nå att fördriva tiden med, så får vi se om jag kan hålla mig vaken tills Päälsk kommer hem ;) betvivlar det, men försöka går ju alltid..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards