Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Ida Söderblom - 27 augusti 2012 21:14

V40 (39+0)

Mamma och Pappa längtar efter dig älskade Sesamfrö!

Av Ida Söderblom - 27 augusti 2012 20:54

Oj.. sista veckan innan beräknad förlossning.. Enligt mensen är sista dagen på fredag, enligt UL är det söndag.. Jag är dock inställd på att gå över å bli igångsatt :P haha.. men vi får väl se när lillhjärtat vill komma till oss! :)


  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 274 av 280. (97,9%).
     
  • Du är i vecka 40
  • Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
  • Du är i 9:e kalendermånaden.
  • Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester tre.
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning

Jobbar min sista vecka den här veckan, har anställning till på fredag, och som det känns nu så kommer det inte vara något problem att jobba veckan ut :) det är inte tungt och jag har inga känningar av att någon förlossning ska vara på G.. däremot så tror jag bestämt att magen har sjunkit ner ännu mer nu.. de på jobbet säger då det, och jag har inte samma tryck upp mot lungorna längre..


allt som bäbbe kan tänkas behöva på BB är då nerpackat, min och Eriiks väska gapar dock tom än ;) men hade tänkt att försöka packa ihop den nu här i veckan.. :P

frysen fylls på med matlådor, både för Eriik att ha med på jobbet och för oss båda att äta av de första dagarna hemma med Sesam.. :)


däremot tycker jag det är jättejättejättesvårt att veta vad Bäbben kan tänkas behöva för "utekläder/ytterkläder" på vägen hem från BB.. de är ju väldigt frysen av sig de små liven, man vill ju varken klä på för mycket eller för lite..

samma filt som jag hade som bäbis är då nerpackad i väskan iaf, och den är varm! :)


har iaf lyckats "författa" ett förlossningsbrev ikväll.. BM ville att jag skulle skriva ett, så nu har jag gjort de.. kan inte säga att det står mycket i det.. :P att jag är opad och att jag absolut inte vill bli stucken i armvecken, utan kanyler å blodprover får de ta i händerna.. något mer hade jag inte att säga..

ang smärtlindring så väljer jag lustgas, om jag sedan skulle behöva något mer så får personalen ge tips och råd om vad som är bäst i just det skedet..


nu äre dags för sängen för mig och Bäbbe, är väldigt trött om kvällarna nu.. de flesta förberedelser här hemma är klara, och det är så skönt att det inte är en massa måsten om kvällarna :)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards