Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida Söderblom - 26 augusti 2012 21:40

Idag hade jag och Päälsk en "nära-döden-händelse" på motorvägen.. har nog inte varit så rädd och panikslagen förut.. tårarna ville aldrig sluta rinna och det gick inte att släppa bäbbemagen med händerna.. på dessa få sekunder hann det flyga många tankar genom huvudet, de flesta om vårt älskade lilla Sesamfrö..


på väg hem från Lule på motorvägen så kommer det en tjej i full fart rakt ut från en påfart där det är stopplikt för henne.. rakt ut på motorvägen, utan att ens se sig för eller stanna.. och där kommer vi i 110 km/h..

jag kan inte svara på hur Erik redde ut situationen, då jag bara höll andan, blundade och höll i magen.. han bromsade, och jag kan lova er att det skrek i däcken, och styrde undan, som tur var så klarade vi oss från att hamna i mitträcket.. vi krockade aldrig, men det var bara millimeter ifrån..

när vi väl stod stilla, mitt på motorvägen, och vi hade klarat oss så ville jag bara få ett livstecken från magen, men inget.. vårt lilla frö vart nog väldigt rädd när hans mamma fick sån panik..


tjejen som körde mot stopplikten stannade inte, men körde väldigt sakta och vingligt.. vi låg kvar bakom och tillslut svängde hon in i Antnäs, och stannade.. Erik pratade med henne, hon hade "inte sett stoppskylten".. missar man stoppskyltar ska man verkligen inte sitta bakom ratten.. när Erik påpekade för henne att vi kunde lika gärna ha dött allihopa om vi hade kört in i henne i 110 km/h så insåg hon nog vad hon faktiskt hade gjort, hur hon hade riskerat både sitt eget liv och våra genom att inte "se sig för"..

Eriik sa åt henne att tänka sig för och KÖRA FÖRSIKTIGT.. sedan åkte vi därifrån, men jag kan fortfarande inte släppa känslorna och tankarna som hann springa genom huvudet på de få sekunder som allt hände..


när vi nästan var hemma så började det röra sig i magen, en sån lättnad! man inser inte vad man har, och hur mycket vi längtar efter det här, fören det nästan är på gränsen till att man ska förlora det..


jag är otroligt glad för det jag har, och livet kan verkligen hänga på en skör tråd ibland.. kör försiktigt alla där ute, man vet aldrig, ALDRIG, vad som sitter bakom ratten på den andra bilen..


Missa inte stoppskyltarna i trafiken!
De finns där av en anledning..

Av Ida Söderblom - 23 augusti 2012 07:23

jaa, nu äre lite klagosång hära.. jag trodde verkligen det var ett skämt när klockan ringde, kändes som jag nyss hade somnat.. sjukt trött idag, kroppen hänger inte med riktigt.. inte hjärnan heller för den delen.. :/ jobbigt är bara förnamnet! men det brukar bli lite bättre fram mot mitten av dagen när man kommit igång, hoppas det blir så idag oxå annars blir det en låååååång dag innan jag är hemma här i soffan igen..


näe, det är väl bara borsta tänderna och bege sig iväg ner på byn..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 22 augusti 2012 22:01

Uuuuh vad seg å trött jag varit idag.. ryggen värker och jag önskar min andra hälft var hemma så han kunde ge mig lite massage.. menmen, två nätter till.. sedan kommer han hem.. längta!

Nu sova så jag orkar jobba imorgon.. bara 7 arbetsdagar kvar på detta jobb.. hoppas Sesamfröet behagar komma sen så jag slipper gå hemma och vänta ;)
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 21 augusti 2012 20:42

Jag har haft halsbränna en gång denna graviditet, fram tills nyss! nu har jag verkligen halsbrännan from hell! om det var saften som gjorde det, eller om det är nå annat kan jag inte svara på.. men inge mer saft för min del så får vi se om det går över.. hoppas!

 

annars så känns det få inge annorlunda.. ;) alla frågar, men jag mår då prima som vanligt och känner inget speciellt.. mer å mer sammandragningar börjar jag ha, men absolut inte så det gör "ont" eller så.. magen blir stenhård flera, flera gånger om dagen.. när jag vaknar på morgonen är den stenhård, och när jag går å lägger mig är den stenhård.. :P

det finns då verkligen inte mycket plats kvar där inne för bäbben att växa å röra sig på..


annars så har jag gjort en STOOOOR sats köttfärssås idag :) 2 matlådor till Päälsk, 1 till mig och 2 stora matlådor som jag räknar med ska räcka till både mig å Eriik :)

känns bra att ha lite färdig mat i frysen att bara ta fram å värma då bäbben kommit, för när Sesamfröet väl är här så antar jag att vi inte direkt kommer vilja stå vid spisen ;) det finns nog någon annan som upptar all vår tid.. <3


nu ska jag kila ner i källaren å se om de finns nå varmvatten så jag kan duscha, sedan blire sängen.. sov riktigt bra natten som var, slocknade direkt när jag la mig å sov hela natten.. men när jag vaknade imorse så var det verkligen kris att springa på toa :P haha..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 20 augusti 2012 21:14

Blir en tidig kväll för mig och Sesamfröet ikväll, vi ligger redan under täcket och har även hunnit med godnattsamtalet med Päälsk.. hoppas på en natt med bra sömn, har varit så sjukt trött nu på kvällen, halvsovit i soffan..
lyckades iaf göra klart en beställning på babyconverse :)

Nu mot drömmarnas land..
Nattinatt och sov gott!
Pusspuss

Av Ida Söderblom - 20 augusti 2012 18:53

Många pratar om att de tycker tiden kryper fram den sista tiden av graviditeten, medan jag tycker den bara springer fram! haha :) kan inte fatta att snart har vi vårt Sesamfrö här hos oss..


  • Din graviditet startade Mån 28 nov 2011.
  • Din menscykel är ca 28 dagar
  • Du blev gravid ungefär Mån 12 dec 2011 (ägglossningen).
  • Du är på dag 267 av 280. (95,4%).
     
  • Du är i vecka 39
  • Du har gått 38 fulla veckor och 0 fulla dagar (v38+0).
  • Du är i 9:e kalendermånaden.
  • Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
  • Du är i trimester tre.
  • Beräknat förlossningsdatum Sön 2 sep 2012
  • Du har 13 dagar kvar till beräknad förlossning

endast 2 veckor kvar till beräknat BF, och eftersom man inte brukar få gå mer än 3 veckor över tiden så kommer vi inom 5 veckor ha vårt lilla mirakel hos oss :) självklart längtar vi, men jag mår så bra av att vara gravid så det gör mig inget om jag är det lite till :P haha..

har ju ändå anställning till sista augusti, så vi får väl se om jag kan jobba så länge.. ;)


BM ringde idag å bad mig öka på min levaxindos till 3 tabletter dagligen, så sagt å gjort.. tog en halv tablett nyss så då har jag tagit den nya dosen från idag, nytt prov på onsdag nästa vecka då det är dags för BM besök igen..


nu ska jag slänga ihop lite middag och sedan fortsätta umgås med min bästa vän för tillfället, virknålen ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 19 augusti 2012 18:21

hihi! :) jaa, grattis till mig idag, för 26 år sedan så födde min älskade mammi mig på Sundsvalls BB, och här sitter jag själv höggravid och väntar på vårt lilla Sesamfrö :)


igår hade vi lite sockerchock-kalas med vännerna, grillade lite, fikade och surrade på :) skönt med en lugn dag, för jag är ändå sjukt trött om kvällarna nu även om man inte gör så mycket..

kvällen avslutade jag och Eriik framför en film i soffan :)


idag kom Eriiks familj förbi och firade mig :) synd bara att min älskade mammi bor så långt bort dagar som denna..

nu ska jag ta och förbereda lite middag tills Eriik kommer hem från ishallen..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 16 augusti 2012 21:33

Idag har det stått virkning på schemat under jobbtiden, som vanligt :) hunnit med att göra två babymössor.. alla mina "alster" jag gjort sedan innan har fått åka till Arvidsjaur på marknad, hoppas nån gillar de å köper :)


annars har jag hunnit med att göra mysmiddag till Päälsk.. baconlindad, fylld kycklingfilé och pottigratäng.. omnomnom! och sedan har jag bakat för fullt :) gjort klart glasyren på mazarin-kakan, gjort en sats arraksbollar, botten på biskvierna och nu ska jag göra smörkrämen, sedan nöjer jag mig nog för ikväll ;)


imorgon äre besök hos BM som gäller, håll tummarna för att allt är bra :)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards