Alla inlägg under december 2010

Av Ida Söderblom - 26 december 2010 20:12

ja, nu står julmaten mig snart ut genom öronen! :P haha..


idag har vi varit hos Eriks farmor och farfar och ätit julmat där.. de tyckte om sin julklapp, en almenacka med bilder från året som gått :)


just nu sitter vi hemma och tittar på tv :) fast mamma hos sitter mest och snarkar här i soffan.. och Erik är ute och skottar undan snö så han ska kunna flytta cheven, så egentligen så äre väl jag som sitter här hemma och tittar på tv :P hahaha..


näe, undra om jag ska göra lite daimischoklad ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 december 2010 15:46

ååh, våran panna vill inte som vi, så det verkar som vi får frysa resten av helgen.. det är nå tjorv med brännaren, så det brinner inte som det ska.. sedan så har slangen som sitter mellan skruven och brännaren nästan börjat brinna 2 ggr.. igårkväll så gick brandlarmet å allt.. uscha, tur vi kan elda i öppna spisen och vedspisen.. Erik är nere i källaren nu och fixar..

tur jag har en karl som kan det mesta! :)


förutom att bråka med pannan så har vi inte gjort så mycket idag, bara tagit det lungt och haft det mysigt :)

jag fick ju en mandelkvarn i julklapp av mommo, precis som jag önskar mig, så jag kanske ska ta och baka en kaka eller två :P

pusspuss


Av Ida Söderblom - 25 december 2010 00:36

ååh, nu börjar ögonlocken kännas tunga :) men det har varit en underbar dag med mycket god mat, trevligt sällskap och fina julklappar.. :)

men det är tur vi har diskmaskin ;) hahaha..

näe, nu sova.. det kommer ju en dag imorgon oxå.. inte för att vi ska ut å dricka som alla andra, men ändå :)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 24 december 2010 12:05

Nu är alla golv dammsugade och svabbade :) nu äre bara lite småplock medan äggen kokar och jansson står i ugnen..


men nu äre dags för en sväng ner på byn, måste ju inhandla den där rödbetssalladen som vi glömde.. ;) hahah.. sen när vi kommer hem ska jag slå in julklapparna som är kvar att slå in, och självklart tända en massa ljus, både ute och inne!


God Jul Mina Vänner! =)

Av Ida Söderblom - 24 december 2010 02:23

näe, nu äre dags att sova några timmar mina vänner :) julklapparna har börjat att inta sin plats under granen, vardagsrummet är dammsugat och fint.. så nu inväntar jag bara julfirandet! wiihoo..

har dock lite småpyssel jag ska göra imorgon, så nu äre bara hoppa i säng så jag orkar upp imorgon och fixa.. :)


min söta päälsk har även han pysslat lite ikväll, han gjorde fina apelsiner med nejlikor och röda band som vi ska hänga upp :) kommer bild imorgon..

nattinatt och sov gott..

pusspuss



God Jul!

Av Ida Söderblom - 23 december 2010 22:57

Ja, idag äre dan före doppardan :) och vi har haft fullt upp hela dagen.. från det att vi klev upp imorse tills nu, fast vi blir nog vaken en stund inatt oxå för att hinna klart.. heheh :P


imorse kokade vi senap och griljerade skinkan :) fortsatte även på julklappen som jag inte är riktigt säker på om jag hinner bli klar med.. hums.. jaja..


vi var även iväg och högg 2 granar :)


så nu har vi en ute på gården.. sedan har vi precis klätt granen som vi har här inne.. :) lite mer glitter hade inte skadat, men fin vart den ändå..


nu äre dags att fortsätta med julklappen.. :) annars är vi nästan klara här hemma, ska bara dammsuga nedervåningen en sväng igen eftersom granen valde att släppa en massa barr innan den hamnade på sin plats i vardagsrummet.. :P

pusspuss

Av Ida Söderblom - 22 december 2010 22:22

äntligen har vi landat hemma efter en heldag i lule :) fixat de sista julklapparna och inhandlat julmaten.. men vi glömde rödbetssalladen.. skandal! :P så vi får se till att fixa det imorgon..


imorgon på morgonen ska vi iväg och hugga oss en julgran :) imorgonkväll så ska den kläs.. ska även göra ischoklad imorgon, och kanske koka lite knäck..

men nu ska jag fortsätta på en julklapp som jag måste måste måste blir klar med.. hahaha.. men först ska jag koka lagen så jag kan lägga in sillen :)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 22 december 2010 12:43

dags att åka till lule för att julhandla lite.. har precis vält Erik ur sängen ;) snäll som jag är.. haha.. som sagt, hoppas på att det inte är allt för mycke stressade människor, men jag tror att det är att hoppas på för mycket..

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards