Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Ida Söderblom - 12 maj 2011 23:17

Hur kommer det sig att det blir så sent varje kväll innan vi landar i soffan för att titta på lite tv och mysa? :) haha..


har haft en bra dag.. Emma, Nicklas, Koper och Emmelie har varit här.. Vi tjejer har krattat på gården och fixat, medan grabbarna har skruvat lös delar från bilar här och där.. så nu är FSP:n nästan klar för skroten.. tror det är lite små delar som ska skruvas lös så äre bara köra bort den sedan :)

Fucken är bort rullad en bit, så nu kan vi komma förbi med en traktor så vi kan plana ut bakom rucklet, där vi har tänkt förvara bilar och släp.. då syns det inte från vägen och vi kan skruva å hålla på bäst faaaan vi vill ;) hahah..


V8:an är inrullad i garaget, nu är fokus på att kratta klart gården innan jag fortsätter med min skruvning :)

Men nu mysa med päälsk och titta på lite Grey´s..

Nattinatt och sov gott

pusspuss

Av Ida Söderblom - 12 maj 2011 17:42

Har inte hunnit med lika mycket som jag hade hoppats på idag, men alla viktiga brev som skulle postas har iaf blivit postade :)

Hämtat en annan växellåda till 140in och bröd från Polar fabriken har vi oxå hunnit med, samt plockat här hemma och dammsugit..

Men nu ska jag gå ut och fortsätta kratta kratta kratta kratta!


Fick även en pärlbeställning idag, så nu kan jag göra iordning de som jag fått beställningar på.. :) får se om jag hinner med det ikväll..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 12 maj 2011 17:35

Här kommer bilder från då jag började demontera saker runt om motorn i Fucken.. Usch så jag hatar ATF-äckel-olja ;)


2011-05-09


  Innan demonteringen börjar..

 

  Nu kanske ni förstår varför den kallas för Fucken ;)

  Ford Econoline

  Demonterar oljekylaren

  Fronten och kylare demonterade..

  Slangar demonterade och insug igenstoppat

  Inne i bilen

  Godnatt för idag :)

Av Ida Söderblom - 12 maj 2011 11:19

Smhi verkar då ha haft fel ang vädret denna vecka ;) de utlovade ett stort grått molntäcke, men vi har då blå himmel och sol!


har städat ihop lite här hemma nu på morgonen, detta eviga plockande med grejer man inte vet vars man ska göra av ;) haha..

ska gå en sväng med dammsugaren senare hade jag tänkt.. men nu ska jag gå ut och skruva lös mellanaxeln på fucken så vi kan flytta på den.. sedan blire att kratta klart runt flagstången så iaf ena sidan av gården är klar :)

staketet ut mot vägen ska oxå bort!


sedan blire en snabbis ner på byn för att posta lite brev och kolla efter en fil till motorsågen så vi kan fortsätta att röja undan en massa träd och sly.. blir kanske så att vi kör en majbrasa till i helgen för att få bort högen vi skapat ;) minst lika mycket som förra gången.. haha..


näe, ut i solen med mig! :)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards