Alla inlägg den 19 maj 2011

Av Ida Söderblom - 19 maj 2011 20:51

ååh! :) idag har vi ätit hemlagad middag, riktig middag! så gott :) var även noga med att lägga undan en liten lunch till mig för imorgon.. jag är på rätt spår ;) vi har även planerat in morgondagens middag, hemmapizza..

och imorgon ska vi skriva en matlista för veckan som kommer.. :) allt för att underlätta för oss båda..


vi har egentligen inte gjort så mycket alls idag, tagit upp lite löv, tvättat, städat skafferiet och bara tagit det lungt.. :)


imorgon äre vägning, men jag vågar inte hoppas på något minus trots träning, eftersom maten inte har funkat i veckan.. måste komma ihåg att hämta ut min medicin imorgon oxå, har haft slut hela veckan.. fy mig! :(

men med lite planering av vardagen så ska vi greja det hära, jag ska fixa det! =)

nu fortsätta kika på Grey´s ;) innan det är dags att hänga en till tvättmaskin..

pussspuss

Av Ida Söderblom - 19 maj 2011 14:52

.. då motiovationen är som bortblåst! Inget funkar för mig och jag blir less.. måste verkligen börja skriva ner någon form av matlista över vad jag ska äta, för det är på tok för mycket slarv just nu.. dåligt med protein, dåligt med vätska och dåligt med mat i det stora hela..


därför ska jag just precis NU, plocka fram något ur frysen så det blir en riktigt tillagad middag, för första gången på länge!

jag blir trött och slut i kroppen när jag inte äter nu efter operationen.. förut åt jag ofta bara ett stort mål om dagen, det funkar inte nu.. så jag måste ta tag i mig själv och få in bättre vanor..

jag tackar gud för bananerna som rättar mina mellis-måltider.. ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 19 maj 2011 11:10

meeen blääääääää! jag vaknad vid 8 imorse och kände mig rätt så pigg, men då jag hörde hur regnet bankade mot huset så vart jag på dåligt humör och vände mig om för att somna om.. det skulle jag aldrig ha gjort! för jag vaknade för ca en halvtimme sedan!?!? och med världens skallebank.. ingen bra start på dagen..

så nu äre bara peta i sig någon form av föda, sedan tänker jag bänka mig i soffan och se lite Grey´s med min kära sambo..

om vädret tillåter så blir att gå ut och plocka ihop lite mera.. inte så roligt att hålla på med löven när de är blöta.. :(

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards