Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Ida Söderblom - 23 maj 2011 21:48

måste faktiskt få berömma mig själv lite ;) har ätit alla mina mål idag, vet inte när det hände sist.. haha.. :) däremot så har vätskeintaget varit för lite, men Rom byggdes ju inte på en dag.. bara jag får in mina matvanor så kommer nog vätskan efter det oxå..


har gjort klart nästan alla smyckes beställningar jag har fått in oxå :) fattas bara kedja till vissa halsband, och den hoppas jag dimper ner i min brevlåda imorgon med posten.. :)


nu ska jag äta mitt sista mellis för idag, meeeeeloooooon! :) snyggingen min har kommit hem oxå, så nu ska vi bänka oss framför Grey´s..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 maj 2011 17:04

ååh.. jag längtar så efter mina mellis måltider när det ligger massa olika meloner i kylen och väntar på mig ;) och när de svenska jordgubbarna börjar kika fram i butikerna.. omnomnom!

det är lättare att få i sig alla målen om det finns något man "vill ha" hemma.. just nu är jag insnöad (insolad? ;)) på melon och banan till mellis.. skulle kunna äta det till alla mål mat om det inte var för att det inte är så proteinrikt ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 maj 2011 12:26

uscha, nog märks det att jag och Erik brukar spendera nästan varenda liten vaken sekund, och sovade sekund, tillsammans.. sjukt tomt utan han hemma och då har det bara gått några timmar.. haha ;)


hela vardagsrums golvet är fyllt med pärlor och smyckesdelar, pillar med massa beställningar och glömmer helt bort tiden.. snart dags att göra lite lunch.. :)

det fina vädret som var ute när jag vaknade imorse är nu borta och tjocka grå moln smyger sig fram över himlen..


tror nog att det jag hade tänkt göra utomhus får vänta tills imorgon om inte solen kikar fram igen, fryser massor idag.. så då håller jag mig hellre inne ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 maj 2011 08:22

wiihoo! :) Erik fick sticka iväg och jobba extra idag.. han ska köra förbil till Kiruna, så han blir nog borta hela dagen.. så skönt att det kommer in lite pengar :)


och jag har redan fått i mig en frulle! =D det var inte igår det hände att jag började dagen så tidigt, och idag kanske är dagen jag få in alla mina mål mat igen? det var ju ett bra tag sedan.. började dagen med en banan och lite mjölk till medicinerna, är inte så förtjust i att äta direkt på morgonen.. men frukt går alltid hem :)


igår åt vi middag med Emmelie och Koper, jag tror, tror, tror, att jag kanske kände mig mätt.. men jag vet inte.. det låter säkert helt sjukt för er, men jag vet faktiskt inte.. sedan jag startade min flytperiod i januari, 5 veckor innan op, så har jag inte känt varken hunger eller mättnadskänslor..

just att vara hungrig har jag väl som aldrig direkt varit, och det kan jag klara mig utan.. men att sitta och äta och inte känns nå, det är jobbigt! känns som jag äter i onödan typ, men jag försöker bearbeta bort det.. men det kommer nog att ta sin tid.. men om mättnadskänslan är på ingång så äre jag som välkomnar den med öppna armar! =)


nu ska jag ta tillfället i akt och pärla lite när jag ändå är ensam hemma.. sedan ska jag gå ut på gården och fortsätta fixa å trixa, plocka å kratta..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 23 maj 2011 00:24

uuuh.. jag har precis storgråtit till sista avsnittet på säsong 2 av Grey´s Anatomy.. inte för killen som dog på slutet, utan för att de var tvungen att avliva hunden.. fy, jag klarar inte av sånt..


och jag saknar min Herkules nå fruktansvärt mycket.. :( det finns inte ord som förklarar hur mycket han betyder för mig..

Herkules hjälpte både mig och min mamma genom sorgen efter pappa, utan honom så hade jag inte varit här idag.. nu tar det hand om varandra i himlen, Herkules, min pappa och morbro..


Hunden.. Människans bästa vän.. min bästa vän.. Herkules






I himlen väntar min bästa vän..


Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards