Alla inlägg under maj 2011

Av Ida Söderblom - 27 maj 2011 18:00

Sitter med fötterna i framrutan på cheven, men datorn i knät och i goda vänners sällskap :) Vi glider genom Sverige mot okänt mål.. men vårt första delmål är Sundsvall, träffa mammi och några vänner.. lämna lite smycken och känna lugnet :)


innan vi åkte så passade vi på att packa cheven full! ;) haha.. känns som vi har grejer så vi kan fylla en lägenhet.. njea, nu överdrev jag kanske lite..

men vi har passat på att handla med oss billigt bröd till mammi iaf.. :)


däremot så kan man nog snart kalla våran van för teknikbuss eller nå ;) inbyggd tv, dvd, dator och wlan.. ibland kan min kära sambo vara lite nördig :P

men kameran är med, så om uppkopplingen vill som jag genom vår resa så kommer ni att få se lite bilder på vad vi har för oss..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 27 maj 2011 17:45

Denna vecka är den första på riktigt länge som det har fungerat bra med maten, däremot så har motionen uteblivit.. så jag trodde inte att det skulle ha hänt så mycket på vågen idag.. om sanningen ska fram så har jag inte ens funderat på det i veckan.. :)


27 Maj

-1,5 kg


Även denna vecka visade vågen minus! =) wiihoo! jag närmar mig mitt mål innan Höljes.. jag ska klara det! inte så många kilon kvar tills att hela 40 kg är borta.. 3,2 kg kvar bara, och det borde jag väl klara på 4 veckor? :)

Av Ida Söderblom - 26 maj 2011 23:43

idag har vi städat, packat och fixat, heeela långa dagen.. och ändå är vi långt ifrån klara inför morgondagens roadtrip :P haha.. sällan allt ska göras i sista sekunden.. eller, egentligen är det väl inte så jättemycekt kvar att göra..


nu ska jag ta och packa våra kläder, så det är klart.. plocka fram sängkläder så det bara är att bädda i cheven imorgon när vi vaknat.. lite smågrejer som ska städas ur den först bara, såna dära småsaker man inte vet vars man ska göra av som man bara får damp på då de hela tiden är ivägen ;)


alla smyckesbeställningar är klara iaf, en som ska skickas imorgon.. har även lite grejer som ska med ner till S-vall :)

nu packa, sedan sova!

nattinatt och sov gott..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 26 maj 2011 09:46

blää! :( det var lite tyst från mig igår.. men jag mådde inte alls bra på kvällen vill jag lova..


det vart inge gym igår, däremot så städade vi ur cheven ordentligt inför våran lilla roadtrip :) men det vart ingen ordentlig middag, skinka och keso.. och som vanligt nu för tiden så mådde jag illa ca 45 minuter efter jag ätit :/ hade inget att mäta upp med, men jag tror hellre att jag åt för lite än för mycket..

så när vi kom hem och det var dags för det sista melliset så var jag sugen på en mjuk tunnbrödmacka med skinka på, vilket jag har ätit förr och mått jätte bra på..


men denna gång glömde jag bort mig, åt på tok för fort och tuggade inte.. fick sånt tryck över bröstet så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. jag har aldrig varit den som rapat, men det kom rapar hela tiden och jag ville bara spy.. har haft känslan av att vilja spy några ggr efter op, men aldrig har jag lyckats..

men denna gång så kom spyan.. när det väl var uppe så mådde jag hur bra som hellst igen.. men jag vart lite smårädd där under tiden..

vet inte om detta var en dumping, eller om det helt enkelt berodde på att jag inte skötte mig som sig bör.. och visst kommer jag nog våga mig på en tunnbrödmacka nån dag här framöver igen, men då är jag försiktig!


ny tag, nya krafter.. inte glömma bort att tugga och försöka äta långsammare är det nya tänket som ska in i mitt huvud igen, igen, igen..

var lite rädd nu på morgonen för att det skulle bli samma igen, så jag bytte plats på frulle och mellis, det fick bli en banan istället.. och jag mår då bra :)

nu göra klart massa beställningar så jag kan skicka iväg dem idag..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 maj 2011 10:00

min telefon dog igårkväll.. så när jag väl satt den i laddaren vid halv ett inatt så fick jag ett sms om att det inte var nån "jobbklubb" idag.. hade fått det kl 23:20.. det kan ju jag tycka är lite sent att säga till vid den tiden.. men men.. lika glad för det är jag, att slippa åka ner å sitta å tråka ;)


solen har tittat fram lite mellan molnen, så vi får väl se om den fortfarande vill vara framme när vi väl har fått i oss frulle och sett ett avsnitt av Grey´s ;) vi hade tänkt plocka lite mer på gården innan vi åker ner på byn senare idag..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 25 maj 2011 00:06

uuuh, vad jag är tlött.. varför sitter jag kvar här? :P


även denna dag har varit jättebra vad gäller maten, har ätit alla mål :) däremot så faller jag genom på vätskan igen.. men jag försöker iaf..

mina tankar har idag funnits hos Maria som idag har genomgått samma operation som jag, fast i sthlm.. :) allt verkar ha gått bra *håller tummarna*


har inte så mycket att skriva, tankarna hänger inte riktigt med mig nu.. Emmelie och Koper tog med cheven ner på byn efter vi varit hos Emma och Nicklas så vi skulle slippa köra.. men jag saknar lillbilen våran :( det känns som vi lämnat vårt barn på dagis för första gången eller nå.. haha.. jag är då bra fjantig ;)


nu blire sängen, imorgon äre möte och troligast gymmet :)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 24 maj 2011 12:18

Jag och min snygging har spenderat morgonen fram för tvn, tittat på Grey´s, myst och ätit frulle.. nu äre dags för ett lite försenat mellis och gå ut för att ta upp ännu mer löv.. löv löv löv löv löv..

Kanske finns en anledning till att vårt ställe heter Björkbacka.. ;)

pusspuss

Av Ida Söderblom - 24 maj 2011 11:57

Här kommer några förslag på stansade namnhalsband som passar på både tjejer och killar :) Självklart så går det bra att ha flera tags på samma halsband om man vill rymma mycket text eller flera namn :)


     

Vanlig tag  -  Rektangulär tag  -  Dogtag


    Fyrstav på flätat läder, går bra att stansa på alla 4:a sidorna :)


Alla halsband går att få med läder, flätat läder, mocka, kedja eller kulkedja.. Längden på halsbanden är ca 40-50 cm, men vill du ha ett längre mått, eller mer exakt efter just din hals, så fixar jag självklart det :)


Priset är 130 kr för alla halsband i detta inlägg förutom det första, "Vanlig tag", det kostar 120 kr. Den finns även som längre och kostar då 125 kr.

Frakt tillkommer på priset med 20 kr, oavsett hur mycket du beställer.. :)


Dessa tecken är vad som finns:

A-Ö 0-9 ♥ & , . - / !


Är du intresserad av något så tveka inte att kommentera

eller skicka mig ett mail på Krippy@hotmail.com

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards