Alla inlägg under april 2011

Av Ida Söderblom - 6 april 2011 20:09

wiihoo! kom nyss ut en ny geocache, nu blire en FTF-jakt! =D

Av Ida Söderblom - 6 april 2011 15:19

Här kommer ännu mer smycken som går i gröna toner :) Det är ju lite sommar över gröna toner..

Frakt tillkommer på priset..


Örhängen med glaspärlor i lite vintage stil.

50 kr/par Såld!


Wirearmband med vaxade glaspärlor och glasfyrkanter.

80 kr

Av Ida Söderblom - 6 april 2011 08:29

hur kommer det sig att när man har en tid att passa så ska en massa saker jävlas?


idag äre då bara möten och mat som står på schemat på förmiddagen.. försöka fixa så jag kan äta mina mål innan och efter dessa möten..

därför äre bästa att börja packa ihop och åka ner mot byn :)


men uscha vilket väder! :( jag ville ju ha bort snön nu, inte att det skulle komma mer snö.. jaja, i fredags när det snöade hade vi sommardäck när vi var i lule för att besikta, nu har vi iaf vinterdäck igen ;) även om det inte är så jättemycket dubb kvar i dem så äre bättre än sommardäck..

pusspuss

Av Ida Söderblom - 5 april 2011 23:14

Näe, nu säger min nacke NEEEEEJ! så det är bara till att gå å lägga sig med värmekudden en stund och hoppas på att jag slipper ta några piller.. märks av när jag suttit med pärlorna länge.. men men, vad gör man inte när det är något man tycker om? :)


pratat med några andra som är opade som oxå har fått problem med nacken och axlarna efter på pga gasen och störda nervbanor, det kan visst sitta i upp till ett år efter open.. för jag hade ju inte ont redan som det var innan.. aja, det är värt de! jag mår förjävla bra i övrigt så :)


har varit noga med alla mina mål idag, även om det drog ut på tiden innan jag kom på att jag skulle äta lunch.. :P

däremot så har jag bara fått i mig ca 1 liter vätska.. ajabaja! bäst att skärpa till mig, ska se till att ha med mig en flaska vatten på föreläsningen imorgon..


en nyfunnen vän via internet fick sin optid idag =) är så glad för din skull Maria! det här kommer gå superduperbra, och jag kommer finnas vid din sida genom hela din resa, genom hela bergochdalbanan!


nattinatt och sov gott kära vänner!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 5 april 2011 22:53

har ju helt glöm att lägga ut recepet på pizzan vi gjorde i helgen :) fick ju ett recept av Carmen på en pizzadeg med dinkelmjöl, men självklart glömde jag ju köpa hem jäst som det skulle vara i den degen..

så jag valde helt enkelt att göra om receptet jag redan hade sedan förut.. fast nästa gång så tar jag nog hälften dinkel och hälften vanligt mjöl :)


"Nyttig" pizza botten


3,5 dl dinkelmjöl

1 dl lättmjölk

25 g rumstempererat margarin
½ tks salt
1½ tsk bakpulver
Mjöl till utbakning


Mätt upp dinkelmjöl, salt och bakpulver i en skål och blanda om. Tillsätt det rumstempererade smöret och arbeta ihop degen, tillsätt sedan mjölken och knåda ihop till en smidig deg..

Kavla ut till en stor pizza botten, degen räcker till ca en plåt. Ställ i kylen i ca 45 minuter medan du förbereder det du vill ha på :)


När du lagt på det du vill ha på din pizza, grädda i ca 250 grader tills osten bubblar.. Skär lite i pizzan så ser du om botten är genomgräddad :) En degig botten är inget för opade magar ;)


- - -


Det är bara ta vad man har, eller det man tycker om, och lägga på pizzan..

Skinka, köttfärs/tacoköttfärs, tomater, svamp, lök, salsa, fläskfilé m.m Bara fantasin sätter gränser! Fiskbullar är kanske ett minus dock ;)

Alla dessa är nyttiga, det som oftast gör en pizza onyttig är osten, så den kan man ju dra ner lite på kanske, eller välja en mager sort :)


Vi blandar en tomatsås utav ketchup/tomatpure, svartpeppar, oregano, pressad vitlök och chilipulver.. om nom nom!


Bara för att man är GBP-opererad så ska man inte undvika allt, utan försöka leva livet som vanligt om än man byter ut vissa grejer :)

Livet är till för att levas!

Av Ida Söderblom - 5 april 2011 22:15

Det vart en sväng ner på byn ikväll för att fixa en geocachgömma som någon varit lite oförsiktig med, men nu finns Centrum ute igen :)


Så alla Älvsbynbor, och alla andra här omkring, grappa tag i din gps/mobil och bege er ut för att logga den :P Ni som har android-mobiler kan ladda hemma gratisprogramet C-geo, superbra!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 5 april 2011 20:23

Mera grönt! :) Allt är nickelfritt och frakt tillkommer på priset!


Vaxade och krackelerade glaspärlor knytet på lintråd med ett silverkors.

120 kr Såld!


  Memorywire armband i grönt, svart och guld.

100 kr Såld!


 

Örhängen med glaspärlor i grönt och svart med guldmellandelar.

50 kr/par Såld!

Av Ida Söderblom - 5 april 2011 19:42

Grön är skönt :) Här kommer lite mer smycken som är till salu. Alltid nickelfritt!

Frakt tillkommer på priset.


 

Mocka halsband med skyddsängel och grönt glashjärta

130 kr


    Stor skyddsänge i grönt och vitt på mocka.

120 kr


      

    

Änglaörhängen i grönt, stora och små.

Finns i olika utföranden och självklart massa andra färger oxå!

Sista bilden visar storleksskillnaden mellan de små och stora änglarna i örhängsvarianten.

50 kr/par

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards