Alla inlägg under april 2011

Av Ida Söderblom - 21 april 2011 00:36

här hur regndropparna träffar fönstret.. drip drop drip drop.. det är som ljuv musik, så fridfullt.. meeeen så tråkigt att lyssna på det själv.. saknar dig Erik!

Av Ida Söderblom - 20 april 2011 23:31

Det vart Pite idag :) Min snygging fick ju jobba nån timme, sedan var han ledig några timmar innan han skulle jobba igen.. så vi åkte in till Pite och fick mina blodprover tagna, åt lite lunch och handlade lite mat, sedan började vi åka hemöver eftersom han skulle ju få jobba, men vi hade inte hunnit långt innan de ringde å sa att det blev inget.. han skulle sopa bort grus inne i byn, men eftersom det hade slutat regna så hade det torkat upp å då dammar det så fruktansvärt!


klart att vi vart lite besvikna då vi verkligen behöver pengarna, men vi bestämde oss för att stanna i stan och geocacha lite :) sagt å gjort så hittade vi några gömmor.. på den sista fick vi med oss Hanna och Ante, vilket var bra, annars hade vi aldrig löst den.. inte lätt för en Sundsvallstjej att lösa en gåta som handlar om Piteås gator, men efter en liten hint från en annan som redan hade hittat den så löste Ante gåtan och vi åkte iväg för att ganska så snabbt finna bruken :)


sen hann vi inte mer än hem, eller ja.. klockan var nog efter 22 ;) slog oss ner framför tvn och tog de lungt, då började det ju regna ute.. Erik skickade iväg ett sms, och fick svar för en stund sedan att nu skulle han ut å sopa! =D så nu är han iväg och jobbar.. wiihoo! hoppas det går bra.. stackarn har sovit konstigt så han har jätteont i nacken..


men nu ska jag slå på en film å se om jag kanske lyckas somna, jag borde vara van att sova själv efter alla nätter jag gjorde det när Erik jobbade borta, men icket icket..


vi har även planerat lite inför påsken så Amanda och Simone kommer upp, det blit nog lite grillning och letande av burkar i helgen :)

fick även iväg mitt brev till mammi, i absolut sista sekund.. ;) jag är ju så van från Sundsvall att sista tömningen är runt kl 20 på kvällen, men i Pite var den kl 18, men den snälla postkillen som körde lastbilen tog snällt emot mitt brev när jag sa att jag själv jobbat med samma ;)

nattinatt och sov gott!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 20 april 2011 10:34

hur kommer det sig att varje gång vi har planerat att åka till lule eller pite så får Erik åka och jobba!? :P hahah, är nog bäst vi planerar in en sån trip varje dag kanske ;)

men det var bara en trumma som skulle tinas denna gång, så förhoppningsvis hinner vi till Pite ändå.. Johannas moppe ska lämnas in och jag måste ta lite blodprover..

nu pyssla!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 19 april 2011 22:19

Här kommer en bild på armbanden jag gjorde till mig och Erik :)


Ett brett läderarmband med stansad, ifylld text. Hade tyvärr inga ordentliga lås hemma å dessa får duga tills de andra kommer hem.. Är du intresserad av ett liknande så hojta till :) 

100 kr för ett armband, 150 kr för två likadana.. Hur mycket text som får plats avgörs av längden på armbandet..

Av Ida Söderblom - 19 april 2011 21:55

uuuhää.. har försökt ignorera det hela dagen, men nu går det inte nå mer.. har varit yr och snurrig i kroppen och skallen hela dagen.. cykelturen ute idag gick hyffsat, tog en kortare vända än igår eftersom min stora feta rumpa inte går ihop med en smal smal sadel.. :( bara inse, är man en tjockis behöver man en bättre sadel..


men nu när vi var uppe och träna kändes det som att jag skulle ramla av träningscykeln.. och under mina gummibandsövningar så var jag tvungen att verkligen koncentrera mig för att det inte skulle svartna för ögonen.. blää!


nu är ju bara frågan varför!? har läst att vissa som är gbp-opade kan bli snurriga när de tränar, men jag har aldrig känt så hära förut, förutom den gången då jag verkligen slarvade med mina mellisar.. men idag har jag ju ätit precis som jag ska, och druckit som jag bör.. tagit mina tabletter och varit allmänt jävla duktig! så nu blir jag sur på kroppen när det bli så hära.. :(

Av Ida Söderblom - 19 april 2011 18:27

Sitter och redigerar resten av bilderna till hemsidan :) nu äre bara örhängesbilderna kvar.. wiiihoo! passar även på att poppa en massa Takida när min kära sambo fortfarande är på jobbet.. det är inte hans favoritband direkt, så därför passar jag på att fylla hela huset med deras musik när han inte är hemma..


Takida - Reason to cry


All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults and you knew


And you're not coming back
I got a reason to cry


The bottle's empty
The bottle's empty and cold
Just like I've been
Since I heard that you died alone
Finally home now
And I try to accept that you're gone
Wish I could have
Been there for you all along


With your back against the ground


All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe


Yeah you failed somehow
But I know that you tried


And you're not coming back
I got a reason to cry


All this time
All this time with you
Really loved me
Despite my faults, you knew


With your back against the ground


All I want
All I need
Is to make you breathe
All that I want
All that I need
Is to make you breathe, yeah


It's all that I want
It's all that I need
Please begin to breathe
All I want
All I need
Yeah yeah...

Av Ida Söderblom - 19 april 2011 13:50

då har jag hunnit med att bocka av några grejer på min to-do-lista för idag :) har fotat alla smycken och är snart klar med alla bilder till hemsidan.. nu tänkte jag ta mig ut en sväng innan det är dags att stoppa mat i munnen igen.. ibland tycker jag verkligen inte att jag gör nå annat än äter ;)

frågan är bara om jag ska rasta cykeln idag oxå eller om jag ska promenixa runt?


måste även försöka knåpa ihop nå fint till min älskade mammi som fyller år på torsdag.. men sshhh, säg inget till henne om jag skvallrar här vad jag gör för nå.. eftersom mammi inte har nå internet så vet jag att hon själv inte kommer att läsa här iaf.. :P


har även kollat upp bussarna åt sötisarna mina, kl 07:50 går bussen från Navet i S-vall och då kommer de att vara framme här hos oss kl 15:30! =D eller ja, vi hämtar dem i Pite då.. lääääängtaaaar!

pusspuss

Av Ida Söderblom - 19 april 2011 09:41

var uppe före klockan även idag :) Erik fick jobba idag oxå.. Jiiiiippie! det betyder jättemycket för oss att han kan dra in lite pengar just nu..

men däremot så har jag inte hunnit göra så mycket ännu idag.. ätit frulle och surfat runt på nätet.. fattar inte vars tiden tar vägen när man sitter vid datorn.. haha :)


planerna för idag är att fota klart alla smycken, göra klart alla bilder och text till hemsidan, så får min snygging till sambo kanske göra klart htmlkoden ikväl :)

självklart ska det även in lite motion.. får se om jag rastar cykeln samma vända idag som igår.. kanske, kanske, kanske att jag slipper den hemska motvinden på vägen hem idag ;)


sen får vi se när Erik slutar, jobbar han full dag blire inge Pite, men äre halvdags så blire nog en sväng in dit.. annars får det bli imorgon.. måste lämna lite blodprover samt smita förbi Rima och kolla på lintråd.. :)

men nu ska jag ta reda på hurvida det går några bussar mellan S-vall och Pite på långfredan så mina älskade sötisar kan komma upp å fira påsken med oss! :)

pusspuss

Presentation


GBP-opererad, pysslande, blivande tvåbarnsmor i underbara Norrbotten! :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Fråga mig

9 besvarade frågor

Geocaching =)

Profile for Allansdotter

Ovido - Quiz & Flashcards